اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علم پزشکی کردستان:

هفته سلامت بستری برای ارتقای سطح سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هفته سلامت زمینه‌ای برای آگاهی یافتن مردم از وضعیت خدمات بهداشت و درمان و بستری برای فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است.

هفته سلامت بستری برای ارتقای سطح سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته سلامت سال 92 دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت، اجرای برنامه‌های اثربخش در راستای آگاهی به مردم از اهداف برگزاری این هفته است.

وی در ادامه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت در هفته سلامت مبنی بر اینکه «فشار خون را جدی بگیریم» اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اثربخش با محوریت این شعار در راستای بسیج اطلاع‌رسانی در استان کردستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

قدیمی نیروی انسانی را سرمایه اصلی سیستم بهداشت و درمان  و سلامت برشمرد و بر ارائه برنامه‌های آموزشی و بسته‌های خدمتی توسط پرسنل و دانشجویان این دانشگاه با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی و جلب توجه مردم جامعه به سلامت تاکید کرد.

فرزام بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در ادامه این جلسه اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس، تهیه شعار و پیام‌های سلامت و درج آنها در نشریات، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی با همکاری تربیت بدنی و آموزش و پرورش استان، تهیه و چاپ بروشور از طرح‌ها، اقدامات و دستاوردهای دانشگاه، برگزاری همایش و کنفرانس رادیو تلویزیونی، معرفی و تجلیل از خیرین و حامیان سلامت را از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در هفته سلامت سال 92 برشمرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هم به نامگذاری عناوین روزهای هفته سلامت سال 92 اشاره کرد و گفت: آموزش و پیشگیری زیربنای سلامت جامعه، بیماری کمتر با تغذیه سالم و امنیت غذایی، پزشک خانواده، دسترسی آسان به خدمات سلامت، تامین سلامت نیازمند همکاری بین‌بخشی و همبستگی اجتماعی، دخانیات، تهدیدی برای سلامت جامعه،  جامعه سالم با ورزش، نشاط و رفتارهای سالم، فشارخون، بیماریابی و استمرار درمان عناوین نامگذاری شده روزهای هفته سلامت است که از 18 تا 24 فروردین سال 92  با برنامه‌های متنوع و آموزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79001/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول