اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه فقر، ظلم و جهل در یک جامعه اسلامی نباید وجود داشته باشند گفت: مقام معظم رهبری بارها بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند تا این امور از کشور ریشه‌کن شوند.

اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در دیدار با اعضای ستاد احسان و نیکوکاری استان قم با اشاره به اجتماعی بودن انسان اظهار کرد: خدمت به دیگران یکی از ضروریات زندگی بشری است.

وی افزود: روح خدمت‌گزاری باید در انسان تقویت شود هرچند خدمت دارای اقسام مختلفی است؛ خدمت‌رسانی علمی از جمله بهترین امور محسوب می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در کنار کمک‌های مالی خدمات آموزشی را هم به مددجویان ارائه می‌کند گفت: این کار دارای ارزش فراوانی است و به یقین بنیانی که امام راحل بنا نهاد تاثیر فراوانی در رشد و پیشرفت جامعه امروز دارد.

وی ادامه داد: در مسئله خدمت‌گزاری به دیگران باید امر به معروف و نهی از منکر را جزو بهترین آنها دانست و قرآن کریم نیز بارها بر این امر تاکید کرده است.

از انجام واجبات اجتماعی غفلت نکنیم

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر انجام واجبات اجتماعی خاطرنشان کرد: نمی‌توان تنها عبادات فردی را ملاک قرار داد و از اجتماع غافل بود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه الگوسازی در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: امام راحل از جمله بزرگان دینی و اجتماعی است که باید با تأسی به ایشان و مطالعه آثارشان همچون صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی الهی الگویی مناسب برای خود در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه نظام‌های پادشاهی بیش از 2500 سال موجب فقر فرهنگی و اقتصادی مردم ایران شده بودند ابراز کرد: این در حالی است که اسلام عقیده دارد پیامبر و امام معصوم(ع) باید عهده‌دار حکومت باشند و در دوران غیبت نیز بر اساس روایات، ولی فقیه جامع‌الشرایط وظیفه اداره جامعه را بر عهده خواهد داشت و امروز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبری شجاع، فرزانه و مدیر و دانا به خوبی عهده‌دار این منصب هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به قلع و قمع استبداد و استعمار داخلی و خارجی با پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: همه این‌ها به برکت نهضتی بود که امام خمینی(ره) بنیان نهاد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بر ضرورت استخراج احکام حکومتی از متون دینی و کتاب‌هایی چون نهج البلاغه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) طی نامه‌ها و خطبه‌های خود بسیاری از دستورات لازم برای اداره جامعه را بیان فرموده و امروز با به کار بستن آنها می‌توان نظامی مقتدر داشت.

فقر، ظلم و جهل در جامعه اسلامی جایگاهی ندارند

وی افزود: امروز مراکز علمی و صنعتی در جمهوری اسلامی مشغول به کار هستند و با تأسی به فرامین الهی و دستورات ائمه اطهار(ع) پیشرفت کنونی ایران را رقم زده‌اند؛ بسیاری از کارشناسان و دانشمندان امروز ایران جوان هستند و توانسته‌اند با اتکا به قدرت لایزال الهی قله‌های علم و فناوری همچون انرژی هسته‌ای را فتح کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه فقر، ظلم و جهل در یک جامعه اسلامی نباید وجود داشته باشند گفت: مقام معظم رهبری بارها بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند تا این امور از کشور ریشه‌کن شوند.

این مرجع تقلید کمیته امداد را شجره طیبه‌ای دانست که توسط امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شده است و بیان داشت: نیکوکاری و خدمت‌رسانی فرهنگی، مادی و آموزشی به دیگران در ساختار کمیته امداد وجود دارد و جزو بهترین امور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/78004/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول