اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل:

اقتصاد مقاومتی فتح‌الفتوح ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی و رفع مشکلاتی است که مردم ما گریبان‌گیر آن هستند.

اقتصاد مقاومتی فتح‌الفتوح ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی ابراهیمی در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین محققان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری در این باب گشایشی دلپسند ایجاد کنیم به یقین قادر خواهیم بود، بسیاری از ضعف‌ها، نارسایی‌ها و آثار تلخ تحریم دشمنان را به شادکامی تبدیل کنیم.

وی با یادآوری اینکه در اقتصاد مقاومتی نباید شاخصه‌های حرکتی و تحولی نادیده گرفته شود، ادامه داد: در ادبیات جمهوری اسلامی ایران اهمیت به حوزه اقتصاد و تأمین معاش حلال جزو اصول و مبانی حقیقی است؛ اما اینکه اقتصاد بخواهد محوریت حرکت استقلالی این ملت را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ هرگز چنین امری میسر و قابل قبول نیست.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجاربی که در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد مقاومتی با عناوین مختلف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت جوانان، صاحبان علم و فن، اساتید دانشگاه‌ها و برجستگان حوزه پژوهش استفاده کرد تا یک راهکار مطلوب و مناسب در حرکت رو به جلو برای احیای اقتصاد مقاومتی فراهم آید.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بزرگ‌ترین آفتی که این حوزه را تهدید می‌کند، آفت خودباوری بیش از حد و غافل بودن از حرکت‌های نظام استکباری است که می‌تواند روز به روز دامنه آن گسترش و تعمیم پیدا کند.

وی بیان داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی در فضای علمی، دانشگاهی نسل جوان و آینده‌ساز ما را مجهز به علوم و فنونی می‌کند که بیش از هر زمان دیگر می‌تواند سخت‌کوشی و حرکت‌های تأثیرگذار ما را روز به روز به تکاپو و حرکت مثبت سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود دیگر برجستگی جوانان کشورمان را برجستگی علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین اعلام کرد و ادامه داد:‌ همان‌گونه که در این سنگر جوانان ما راه‌های مقابله و محدودیت در توسعه حوزه‌های مختلف را از جلوی پای خود برداشته‌اند؛ قطعاً در عرصه اقتصادی و برطرف کردن تحریم‌ها نیز می‌توانند، نقشی اساسی ایفا کنند.

ابراهیمی در پایان پیوستگی روحیه خودباوری و ایمان به کار را در رسیدن به این نقطه متعالی مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: دشمن با تمام ابزارها و امکانات به میدان آمده تا فضا را تنگ و همبستگی‌ها را بی‌ثمر نشان دهد، اما در این عرصه با توان نیروهای ما وادار به شکست می‌شود.

انتهای پیام/62004/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول