اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

اقتصاد مقاومتی واکنش سریع در برابر حملات اقتصادی دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی واکنش سریع در برابر حملات اقتصادی دشمنان است.

اقتصاد مقاومتی واکنش سریع در برابر حملات اقتصادی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: توجه و حمایت دولت از تولیدات داخلی و فعالان اقتصادی و از کشاورزان و کارگران و رونق بخشی به کار و سرمایه ملی و جلوگیری از واردات بی‌رویه و غیرضروری در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهم و اساسی دارد.

وی ادامه داد: عامل دوم در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ایفای نقش پررنگ مردم است، اصولاً اقتصاد مقاومتی ماهیتاً اقتصادی مردمی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اکنون که نظام سلطه تحریم‌های گسترده را اعمال کرده و مشکلات مبادله پول با تحریم بانک ملی مطرح کرده، نهادهای اقتصادی مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

لطفی تصریح کرد: در شرایط کنونی که فشارهای دشمن در عرصه اقتصادی به اوج خود رسیده است باید مهارت‌ها و توانمندی‌های مردم را کاملاً رصد کنیم تا دریابیم که در شرایط فعلی مهارت چه کسانی برای کشور به کار می‌آید. 

* بازیگران اقتصاد مقاومتی را باید شناسایی و تعیین کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر کسانی چند مهارت دارند کدام مهارتشان در اولویت استفاده قرار دارد، اگر بخواهیم اقدامات جهاد اقتصادی ما به ثمر برسد و نتایج مثبت و مفیدی داشته باشد باید بازیگران اصلی این اقتصاد را در همه ابعاد تعیین کنیم.

وی ادامه داد: باید از اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان، معلمان، زنان، مردان و همه اقشار جامعه استفاده شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان رایج در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مجامع مذهبی و... تبدیل شود.

لطفی تصریح کرد: طرح اقتصاد مقاومتی در تریبون‌های نماز جمعه در مجالس و محافل دینی و توجه به ابعاد مختلف آن از دیدگاه اسلام و سیره پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم (ع) در سرعت بخشیدن به تحقق آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

* اقتصاد مقاومتی باید در کلاس‌های درس تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: این مسئله باید در کلاس‌های درس و پروژه‌های علمی از محققان و نخبگان رواج پیدا کند و از سوی استادان اقتصاد و کارشناسان دلسوز و متعهد که درد دین دارند و به پیشرفت و تعالی کشور علاقه‌مند هستند، جدی گرفته شود.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های هفته پیش رو از جمله 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال 58 اشاره کرد و افزود: احیا و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنان از وظایف این نهاد است.

وی همچنین به مسئله گرانی کالاهای ضروری مردم در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها در آستانه سال نو نگران‌کننده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اقدام موثری از سوی دستگاه‌های متولی مبارزه با گران‌فروشی صورت نگرفته و روز به روز قیمت اجناس روند صعودی دارد.

لطفی اضافه کرد: ظاهراً آرزوی کاهش قیمت‌ها رویایی بیش نیست و مسئولان باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام همچنین به هزینه‌های میلیاردی در یکی از جزایر جنوب کشور اشاره کرد و ادامه داد: این رویداد از سوی مسئولان امر چه توجیهی دارد.

* نیروی انتظامی ایلام در مبارزه با اراذل و اوباش موفق عمل کرده است

وی از فرمانده نیروی انتظامی و کارکنان این دستگاه در استان ایلام در راستای برخورد جدی با اراذل و اوباش و مزاحمین مردم تقدیر و تشکر کرد.

این مسئول گفت: بدون تردید باید در مقابل عناصر فاسد که امنیت اجتماعی مردم را به خطر می‌اندازند و آرامش را از مردم سلب می‌کنند، انقلابی عمل کرد.

لطفی در پایان اذعان داشت: دستگاه قضایی با اجرای احکام الهی و اسلامی متجاوزین به مال و جان آبروی مردم را به سزای عمال ننگین خود برساند.

انتهای پیام/2246/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول