اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس:

صادرات قانونمند سوخت توسط مرزنشینان از اواخر اسفند اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از اواخر اسفندماه جاری، صادرات قانونمند سوخت و واردات دام توسط مرزنشینان در شهرهای هیرمند و سراوان اجرایی می‌شود.

صادرات قانونمند سوخت توسط مرزنشینان از اواخر اسفند اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سید باقر حسینی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان هیرمند در فرمانداری اظهار داشت: با توجه به گرانی‌ها و تورم موجود، تأمین معیشت مردم یکی از راهکارهای جلوگیری از ناامنی است در این راستا با مصوبه دولت و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و با پیگیری‌های استاندار برای تأمین معیشت مردم و جلوگیری از قاچاق سوخت، صادرات قانونمند سوخت توسط مرزنشینان و واردات دام از اواخر اسفند سال‌جاری در شهرستان‌های هیرمند و سراوان اجرایی خواهد شد و بعد از آن نیز این طرح در سایر نقاط مرزی سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی افزود: برای این منظور خانوارهای پنج نفر، 500 لیتر و خانوارهای پنج نفر به بالا نیز یک‌هزار لیتر سوخت و همچنین واردات پنج رأس دام مولد با پرواری برای هر خانوار در نظر گرفته شده است که نحوه‌ صادر کردن سوخت توسط مرزنشینان به زودی اعلام خواهد شد.

عضو هیئت فراکسیون آب مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه پیگیری آب هیرمند مصوب شده که به‌زودی اولین جلسه فراکسیون آب مجلس به این منظور برگزار شود.

حسینی بیان داشت: مسئولیت فراکسیون مناطق مرزی کشور با بیش از 85 نماینده به عهده‌ اینجانب است که پیگیر مشکلات معیشتی مرزنشینان کل کشور هستیم که سیستان با توجه به شرایط خاصی که دارد در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری مشکل تأمین آب اراضی کشاورزی هیرمند افزود: بهترین راهکار برای تأمین آب اراضی کشاورزی این شهرستان، انتقال آب با لوله از چاه نیمه‌ها است که با انجام این کار به مقدار زیادی از هدر رفتن آب جلوگیری خواهد شد.

 نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به کم‌آبی موجود باید اقدام به کشت محصولاتی کنیم که نیاز به آب کمتر و از طرفی هم سودآوری و درآمد بیشتر داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: در زمینه احیا تالاب هامون نیز پیگیری‌هایی انجام شده و راهکارهایی نیز پیشنهاد شده که یکی از آنها اختصاص حق آبه خاص تالاب هامون است.

به‌زودی بیمارستان‌های زهک و هیرمند تجهیز می‌شوند

نماینده دیگر مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه بیش از 97 درصد عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان هیرمند و زهک انجام شده و این مناطق نیز در نقطه صفر مرزی قرار دارند به‌زودی تجهیز خواهند شد.

حلیمه عالی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده تأمین اعتبار مدارس شبانه‌روزی، کمبود نیروی انسانی، حذف مدارس خشتی و گلی شهرستان هیرمند و سهمیه استخدام فرزندان فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی اذعان داشت: حیات سیستان به استفاده بهینه از آب موجود بستگی دارد و در این راستا طرح اجرای انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی ضروری و لازم است.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول