اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مرزن‌آباد خبر داد

تهیه طرح ویژه توسعه و عمران شهر مرزن‌آباد

خبرگزاری فارس: شهردار مرزن‌آباد از انجام مطالعات تهیه طرح ویژه توسعه و عمران این شهر خبر داد.

تهیه طرح ویژه توسعه و عمران شهر مرزن‌آباد

جعفر ردایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس از انجام مطالعات تهیه طرح ویژه توسعه و عمران این شهر خبر داد و گفت: هر پنج سال یک بار طرح هادی یا جامع برای شهرها تهیه می‌شود و در این راستا سال 86 طرح هادی برای مرزن‌آباد تهیه شد.

وی افزود: پس از گذشت پنج سال و با توجه به اینکه یکی از نیازهای شهر مرزن‌آباد جهت توسعه تهیه طرح ویژه بود پیگیر طرح جامع بودیم.

وی با بیان اینکه مشاور طرح جامع توسط مسکن و شهرسازی انتخاب شد، افزود: این شرکت مطالعات لازم را در شهر به عمل آورده و نهایتا به این نتیجه رسیدند که طرح جامع یا هادی جوابگوی مرزن‌آباد نیست، با این توضیح که شهر حوزه وسیعی را خدمات‌دهی می‌کند و نمی‌توان بدون توجه به محیط اطراف آن طرح را تهیه کرد.

وی در این رابطه اظهار داشت: با عنایت به اینکه داخل شهر تعدادی موانع برای توسعه وجود دارد و یک سوم فضای شهر نیز غیرقابل توسعه است پیشنهاد شد که برای مرزن‌آباد طرح ویژه توسعه و عمران تهیه شود که نهایتا با مذاکراتی که با معاونت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت موافقت لازم گرفته شد و به این ترتیب ما نیز در حال تهیه طرح ویژه توسعه شهر هستیم.

شهردار مرزن‌آباد اضافه کرد: طرح ویژه توسعه و عمران، مرزن‌آباد را گسترده‌تر و نیازهای شهر را در زمان طولانی‌تر می‌بیند و تاثیر متقابل شهر و محیط اطراف و پیرامون آن و همچنین بافت‌های شهرک‌های اطراف نیز در آن در نظر گرفته می‌شود و این می‌تواند کمک بیشتری به توسعه این شهر کند، با توجه به اینکه می‌تواند درآمد شهرداری و همچنین قدرت نفوذ و خدمات‌دهی شهرداری را گسترش دهد.

ردایی در پایان گفت: مجوز این طرح از شورای شهر و همچنین موافقت راه و شهرسازی گرفته شد و هم اینک درحال انعقاد قرارداد هستیم.

انتهای پیام/2296/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول