اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قصرشیرین خبر داد:

صدور کارت الکترونیک برای مبادلات مرزی مرزنشینان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قصرشیرین گفت: کارت الکترونیکی مبادلات مرزی برای مرزنشینان تا فاصله 20 کیلومتری از مرز در شهرستان قصرشیرین صادر می‌شود.

صدور کارت الکترونیک برای مبادلات مرزی مرزنشینان

منصور کاکایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین اظهار داشت: در راستای مبادلات مرزی، مرزنشینان این شهرستان و برای سرپرستان خانوارهای مرزنشینان تا فاصله 20 کیلومتری از مرز، کارت الکترونیکی مبادلات مرزی صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: برای واردات اقلام خوراکی از سوی دارندگان این کارت‌ها، معافیت 100 درصدی و برای دیگر کالاها معافیت 50 درصدی در نظر گرفته شده است و دارندگان این کارت‌ها می‌توانند هر ماه تا سقف 20 میلیون ریال کالا وارد کنند.

کاکایی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قصرشیرین با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی، مانند اداره گمرک برای کنترل فعالیت مبادلات مرزنشینان  اقدامات نظارتی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارز تخصیصی به هر عضو از خانواده‌های مرزنشینان، سالانه 120 دلار است، افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام و دریافت کارت الکترونیکی با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت فرم ثبت‌نام را دریافت کرده و با ارائه مدارک لازم و اخذ تاییدیه محل سکونت از دهیاری‌های روستاها و ارائه آن به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت الکترونیکی اقدام کنند.

کاکایی هدف اصلی از اجرای این طرح را ساماندهی و تسهیل تجارت الکترونیکی برای فرایندهای مرزنشینی کشور و ارتقای سطح معیشت روستاییان مرزنشین اعلام کرد.

انتهای پیام/2700/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول