اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد

ضرورت برخورد جدی با متخلفان بازار

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: با متخلفان بازار به شدت برخورد می‌شود.

ضرورت برخورد جدی با متخلفان بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: قرآن کریم سفارشاتی را در مورد احسان، خیرخواهی، تعاون و همکاری بیان کرده است.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: قرآن کریم بر انفاق در راه خدا و نیکوکاری تأکید می‌کند چرا که خداوند نیکوکاران را دوست دارد و افرادی که اهل مشارکت و همکاری هستند از دوستان خدا به شمار می‌آیند.

قاسمی‌زاده اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند نسبت به افراد جامعه بی‌تفاوت باشد و حس دوستی، خیرخواهی، انفاق و بخشش امری ذاتی است و کار خیر موجب شادی انسان می‌شود.

وی با بیان این‌که تمام افراد جامعه مشمول انجام کار خیر و احسان می‌شوند، افزود: احسان فرزندان به والدین، نیکی همسران به یکدیگر و احسان به همسایگان، نمونه‌هایی از کارهای خیر و نیک هستند.

قاسمی‌زاده با اشاره به 22 اسفندماه، سالروز صدور فرمان امام‌ خمینی (ره) برای تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا نامیده شده است و تمام دستاوردهای نظام مرهون جانفشانی‌های شهدا است.

وی خاطر نشان کرد: شهدای ما فراهم‌ آورندگان و تثبیت‌کنندگان نظام اسلامی هستند و به ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های اخلاقی اقتدا کردند و سبب عزت و افتخار برای مردم ایران شدند.

قاسمی‌زاده با اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار داشت: دین اسلام تنها دینی است که در آن در مورد منابع طبیعی سفارش شده و پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) در مورد منابع طبیعی موضوعات بسیاری را مطرح کرده‌اند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: بر اساس آمار، ایران دهمین کشور مخرب منابع طبیعی است که این امر با نظام جمهوری اسلامی تناسبی ندارد چرا که رهبری می‌فرماید «درخت مایه برکت و آبادانی است» و باید جلوی تخریب‌ها گرفته شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان اظهار داشت: بر اساس گفته‌های ایشان بخشی از مشکلات اقتصادی امروز به تحریم‌ها مربوط است و بخش دیگر آن به مدیریت اقتصادی بر می‌گردد.

وی افزود: دولت و مسئولان اقتصادی باید تدابیر لازم برای مقابله با مشکلات اقتصادی را اتخاذ کنند و تأمین ارزاق مورد نیاز، توزیع صحیح، نظارت کامل و برخورد مناسب با متخلفان را به صورت جدی پیگیری کنند.

قاسمی‌زاده با بیان این‌که مردم هم در عرصه اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی نقش دارند، تصریح کرد: مردم فقط نیازهای ضروری خود را تأمین کنند و حرص و ولع خرید در بعضی از افراد باید کنترل شود چرا که این امر موجب می‌شود که مردم یک طبقه از حق خود محروم شوند.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول