اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

3800 تن گندم از کشاورزان در گچساران خریداری شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون روستایی گچساران گفت: امسال افزون بر 3 هزار و 800 تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

3800 تن گندم از کشاورزان در گچساران خریداری شد

سیدعبدالخالق حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اداره تعاون روستایی گچساران به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی مطلوبی در طول سال و در فصول مختلف کشت دارد.

رئیس تعاون روستایی گچساران تصریح کرد: به منظور حمایت از کشاورزان این شهرستان، در سال‌جاری بیش از 3 هزار و 800 تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.

حسینی ادامه داد: ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان حدود یک میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که توسط مراکز خرید از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی به منظور کاهش نقش دلالان سود جو و کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان و ایجاد انگیزه در کشت، برخی محصولات کشاورزی دیگر را نیز به صورت توافقی از کشاورزان خریداری می‌کند.

1600 تن ذرت از کشاورزان در گچساران خریداری شد

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران با اشاره به فعالیت‌های این اداره در راستای خدمات‌رسانی به کشاورزان و تقویت و گسترش بخش کشاورزی ابراز داشت: اتحادیه تعاون روستایی در گچساران و سه شرکت تعاونی روستایی و شرکت‌های تعاونی کشاورزی، خدمات‌رسانی مطلوبی به روستاییان و مولدان بخش کشاورزی در این شهرستان دارند.

حسینی کمبود نقدینگی، کمبود امکانات و کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین مشکلات تعاون روستایی گچساران عنوان کرد و افزود: باید در زمینه تولید کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی و خرید از کشاورزان با قیمت مناسب، برنامه‌ریزی مطلوب و مؤثری صورت گیرد.

وی افزود: برخی محصولات کشاورزی کمتر از گذشته کشت می‌شود که لازم است با ارائه تسهیلات بیشتر و ترغیب کشاورزان، در این زمینه اقدام شود.

حسینی با اشاره به خریدهای تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی ابراز داشت: خرید توافقی محصولات کشاورزی به نفع دولت، کشاورز و مصرف‌کننده بوده و هیچ‌کدام از این خرید توافقی ضرری نمی‌بینند.

وی خرید ذرت دانه‌ای به صورت توافقی از کشاورزان را افزون بر یک‌هزار و 600 تن عنوان کرد و افزود: ارزش خرید این محصولات بیش از 86 میلیون و 337 هزار ریال بوده که توسط شرکت تعاونی روستایی شهید بهشتی باشت خریداری شده است.

انتهای پیام/82001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول