اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح کتاب من

امسال بیش از 4 هزار جلد کتاب در همدان خریداری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌ همدان گفت: در سال 91 بیش از چهار هزار و 700 جلد کتاب در قالب طرح کتاب من خریداری و بین متقاضیان توزیع شد.

امسال بیش از 4 هزار جلد کتاب در همدان خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی پیش از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و 668 جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی خریداری شد.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از هشت هزار جلد نشریات به کتابخانه‌های عمومی ارسال شده است، افزود: در سال‌جاری 12 هزار و 400 نشریات به کتابخانه‌ها ارسال شد که هزینه ارسال نشریات از 13 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌ همدان امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی را دارای رشد 30 درصدی عنوان کرد و گفت: امسال با 381 هزار امانت کتاب، این حوزه از رشد 30 درصدی برخوردار بود به طوری که از 330 هزار نفر به 610 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به این‌که رایانه‌های موجود در کتابخانه‌های همدان از 46 رایانه به 63 مورد افزایش یافته است، گفت: سامانه مدیریت کتابخانه در 15 کتابخانه نهادی سطح استان برقرار است.

استعدادی تصریح کرد: در حال حاضر دو کتابخانه هوشمند در کشور وجود دارد و سومین کتابخانه هوشمند در حال اجرایی شدن در کتابخانه مرکزی همدان است.

به گفته وی، برای تجهیز ایستگاه مطالعاتی ایجاد شده، 61 میلیون و 200 هزار تومان کتاب خریداری شده است که از سال 92، ماهانه عناوین کتاب‌ها تغییر می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌ همدان یادآور شد: در سال 91، بیش از چهار هزار و 700 جلد کتاب در قالب طرح کتاب من خریداری و بین متقاضیان توزیع شد.

وی اظهار داشت: در کتابخانه‌های عمومی همدان، 153 هزار جلد کتاب داشتیم که اکنون به 250 هزار جلد رسیده است.

استعدادی یادآور شد: تعداد اعضای کتابخانه‌های همدان در سال 94، باید به پنج درصد برسد و در چشم‌انداز توسعه، 35 درصد مردم باید عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی تصریح کرد: در سال 94، به ازای هر 100 نفر باید فضای کتابخانه‌ای چهار متر و در چشم‌انداز به ازای هر 100 نفر ، این فضا به هشت متر برسد.

استعدادی در پایان با بیان این‌که کتابخانه استاندارد نیازمند تعریف خاصی است، گفت: اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان می‌توانند با ارائه زمینی با شاخص‌های تعریف شده، ما را در ایجاد کتابخانه استاندارد یاری کنند.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول