اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مردم از خرید مازاد اجتناب کنند/ تنظیم بازار با محدودیت صادرات به سایر استان‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مردم فهیم اردبیل باید از خرید مازاد و اضافه کالاهای اساسی در ایام پر مصرف عید خود‌داری کنند، چرا که خرید به میزان مصرف به تنظیم بازار کمک خواهد کرد.

مردم از خرید مازاد اجتناب کنند/ تنظیم بازار با محدودیت صادرات به سایر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: در آستانه عید نوروز به تبع خرید بیشتر مردم شاهد تقاضای زیادتری هستیم اما در این بین عده‌ای سعی می‌کنند با خرید مازاد برای ماه‌های بعد خود ذخیره‌سازی کنند که ضرورت دارد در این فصل از این اقدام اجتناب شود.

وی افزود: ما بر اساس دو برابر نیاز شهروندان تزریق کالاهای اساسی را انجام می‌دهیم و از مردم انتظار داریم به میزان نیازشان خرید کنند و از خرید مازاد گوشت قرمز و سفید، برنج، میوه و ... که گاه به هدر رفته و مصرف مازاد دور ریز به حساب می‌آید، اجتناب کرده و زمینه خرید به میزان نیاز شهروندان را فراهم کنند.

این مسئول بیان داشت: ما به صورت هفتگی جلسات تنظیم بازار را برگزار می‌کنیم و انتظار داریم پیگیری همین روند به کنترل قیمت‌‌ها و نظارت بیشتر منجر شود که در صورت نیاز هفته‌ای دو جلسه شورای تنظیم بازار را برگزار خواهیم کرد.

نیکزاد افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را در این ایام یک اعلام سراسری و حرکت معمول سالانه توصیف کرد و گفت: به دلیل آن که این وسایط نقلیه یک سر پر و یک سر با ظرفیت کم تردد می‌کنند از 25 اسفند تا 15 فروردین این افزایش قیمت اعمال می‌شود و بعد از تعطیلات نوروزی این قیمت به نرخ سابق برمی‌گردد.

استاندار اردبیل ضرورت نظارت دقیق بر این افزایش 20 درصدی نرخ را یادآور شد و افزود: انتظار داریم رقم کرایه از این 20 درصد بیشتر نباشد تا گله‌مندی مردم را شاهد نباشیم.

وی در ادامه به ذخیره‌سازی و جوجه‌ریزی مناسب در واحدهای تولیدی با نظارت مسئولان استان اردبیل اشاره کرد و گفت: قطعاً جهاد کشاورزی در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

رئیس شورای تنظیم بازار ادامه داد: با توجه به اینکه خریدها در این ایام بیشتر از روزهای گذشته است، فروشندگان نیز باید انصاف را رعایت کرده نرخ کالای خود را کاهش دهند تا هم بر اثر فروش زیاد سود کرده باشند و هم رضایت مشتری و بالاتر از آن رضایت الهی را کسب کنند.

وی گفت: چنانچه فروشنده‌ای بخواهد قیمت بالاتر را اعمال کند با آن واحد صنفی برخورد شده و با جریمه سنگین تعزیرات روبه‌رو خواهد شد.

این مسئول کسبه را به رعایت انصاف بیشتر دعوت کرد و ابراز داشت: با این راهکار است که می‌توان زمینه کاهش پرونده‌های تشکیل شده را به وجود آورد تا تعزیرات بتواند کمتر حکم صادر کند و جریمه‌ای متوجه اصناف نشود.

وی بیان داشت: اینکه برخی از خریداران خانه‌های خود را به انبار ذخیره‌ کالاهای اساسی تبدیل کنند به هیچ وجه عقلانی نیست، چرا که قرار نیست قحطی رخ دهد و یا خریدی صورت نگیرد.

استاندار اردبیل افزود: ما زمان توزیع میوه شب عید را از 23 اسفند تا 15 فروردین ماه قرار دادیم تا مردم خرید میوه مورد نیاز خود را به تدریج انجام دهند، در غیر این صورت خرید مازاد جز دور ریز هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نیکزاد از امور غله خواست در فعالیت شبانه‌روزی نانوایی‌ها و کنترل نرخ نان عرضه شده نظارت و توجه کافی داشته باشد تا سودجویان از ایام عید به نفع خود استفاده نکنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود نظارت بر کالاهای غیر اساسی را به مسئولان خاطرنشان کرد و گفت: قرار نیست تنها کالاهای اساسی کنترل و نظارت شوند، بلکه کالاهای غیر اساسی نیز باید در این ایام تحت نظارت درآیند تا افزایش نرخ را شاهد نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در خصوص آزاد بود و یا ممنوعیت خروج دام و مرغ کشتار شده نیز اظهار داشت: این امر باید متناسب با وضعیت بازار صورت بگیرد چرا که اگر قرار است قیمت در داخل استان افزایش یابد و یا کمبودی مشاهده شود بایستی اعمال محدودیت صورت بگیرد وگرنه این کار نیز مانع و مشکل به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول