اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گرامیداشت یاد 650 شهید لاهیجان

غرس 650 اصله نهال در لاهیجان آغاز شد

خبرگزاری فارس: غرس 650 اصله نهال با گرامیداشت یاد 650 شهید لاهیجان به مناسبت روز درختکاری در حاشیه استخر این شهر آغاز شد.

غرس 650 اصله نهال در لاهیجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، رئیس شورای اسلامی این شهر امروز در جریان غرس نهال در حاشیه منطقه استخر لاهیجان اظهار کرد: به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری، کاشت 650 اصله نهال با یاد 650 شهید والامقام شهرستان لاهیجان توسط اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان در حاشیه استخر آغاز شد. 

جواد نجارتمیزکار، درختکاری را یک سنت حسنه در فرهنگ اسلامی و ایرانی دانست و تصریح کرد: همواره در روایات متعددی بر آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه درخت و درختکاری نشانه‌ای از زندگی، زیبایی، پاکیزگی و طراوت است، افزود: پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز افزون آلودگی‌های محیطی از مهم‌ترین عوامل تهدید سلامت انسان به‌شمار می‌روند و ضروری است فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توسعه منابع طبیعی و فضای سبز احیا شود.

این مسئول، درختکاری را موجب کنترل آلودگی‌های موجود در سطح شهر دانست و یادآور شد: همه باید در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشند و هر سال با کاشت یک نهال کوچک، محیط خود را سرسبز و بانشاط تر کنند.  

وی درباره قطع برخی درختان، اذعان کرد: با توجه به عمر طولانی و پوسیدگی برخی از درختان در سطح شهر و خطرات جانی و مالی برای شهروندان، شهرداری ناگزیر است طبق نظر کارشناسان تعدادی از این درختان ناسالم را قطع کند.

نجارتمیزکار، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را فرصت مناسبی برای احیای فضای سبز دانست و کاشت 650 اصله نهال در هفته منابع طبیعی با یاد 650 شهید والامقام لاهیجان را ابتکار خوب شهرداری این شهر عنوان کرد.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول