اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوسف:

وحدت رمز بقا و تثبیت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوسف گفت: رمز پیروزی، موفقیت، بقا و تثبیت نظام و انقلاب اسلامی وحدت و انسجام اسلامی است.

وحدت رمز بقا و تثبیت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هیچ کس به اندازه سید جمال‌الدین اسدآبادی در حوزه وحدت بین مسلمانان در تاریخ تلاش نکرده است.

وی ادامه داد: رمز پیروزی، موفقیت، بقا و تثبیت نظام و انقلاب اسلامی وحدت و انسجام اسلامی است.

امام جمعه خوسف با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی و مسلمانان از ابتدای اسلام تاکنون وحدت بیشتری با یکدیگر داشتند هم‌اکنون پیشرفت‌هایی بیشتر از این در جهان می‌داشتند، تصریح کرد: وحدت و اتحاد شاخص و مؤلفه‌ای است که خداوند در قرآن کریم و اولیای الهی در روایات خودشان بارها به آن تاکید کردند.

حسینی با اشاره به اینکه امروزه هنوز ترکش‌های تفرقه و نفاق در بین مسلمانان بر جای مانده و آنها را آزار می‌دهد،‌ افزود: با وحدت و انسجام بیشتر می‌توانیم این ترکش‌ها را از بدن جامعه اسلامی بیرون آورد و توطئه‌های دشمنان را در این زمینه خنثی کرد.

وی با بیان اینکه مشکل امروزی مردم مشکل اقتصادی و معیشتی نیست، افزود: مشکل اصلی مردم اندیشه و تفکر نادرست است و اگر این اندیشه و تفکر درست شود همانند دوران اولیه انقلاب با حاکم شدن روحیه و جو برادری و اخوت می‌توانیم از تمامی مشکلات عبور کنیم.

امام جمعه خوسف اذعان داشت: در راستای پیروزی در زندگی مادی و معنوی خود نقاط قوت را افزایش و نقاط ضعف خود را شناسایی و قوت بخشیم و حول محورهای دینی در زندگی فردی و اجتماعی خود حرکت کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه ولایت فقیه رکن اساسی در نظام اسلامی محسوب می‌شود، اضافه کرد: سرمنشأ تمامی پیشرفت‌های نظام و انقلاب اسلامی به واسطه وجود و حضور ولایت فقیه است.

وی گفت: خدامحوری، ولایت‌مداری، توکل به خدا و توجه به آموزه‌ها و شاخص‌های دینی از اصولی هستند که باید جامعه اسلامی به آن توجه کنند.

امام جمعه خوسف متذکر شد: با توجه و رعایت این شاخص‌ها می‌توانیم تمدن اسلامی را در جامعه و سایر نقاط جهان پدیدار کنیم.

انتهای پیام/69003/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول