اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین:

قصه‌های دیجیتالی منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین گفت: قصه‌های دیجیتالی که کاری ترکیبی و متشکل از انیمیت و دیجیتال است، به مناسبت عید نوروز منتشر می‌شود.

قصه‌های دیجیتالی منتشر می‌شود

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: قصه‌های دیجیتالی شامل قصه‌های سنتی و کهن فرهنگ ماست که این بار به جای نگارش در کتاب‌ها در قالب سی‌دی‌های نرم‌افزاری ارایه می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تأکید بر سبک نوین زندگی و تمدن‌سازی اسلامی عنوان کرد: مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری این کار را با مضامین اخلاقی و در راستای رشد و توسعه افکار مثبت کودکان با گرایش سبک نوین زندگی برای این قشر و فرهنگ‌سازی ارزش‌مدار برای آنان تولید شده و تجاری‌سازی می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژی در عصر جدید بیان کرد: با توجه به اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که از یک سو کودکان و نوجوانان ما آشنایی زیادی با بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف دارند و از سوی دیگر بیشتر اوقات فراغت خود را با رایانه و بازی‌های رایانه‌ای سپری می‌کنند، تولید چنین آثاری در کنار بازی‌های رایانه‌ای طرفداران زیادی در بین کودکان و نوجوانان دارد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین عنوان کرد: در هر سی‌دی در کنار دو تا سه قصه‌ای که برای کودکان بازگو می‌شود، یک سری از نرم‌افزارهای نقاشی و رنگ‌آمیزی کاراکترهای داستان قرار داده شده که کودکان و نوجوانان می‌توانند کاراکترهای داستان را با استفاده از این نرم‌افزارها رنگ‌آمیزی کنند.

پورایمانی اضافه کرد: در واقع هر یک از این سی‌دی‌ها کتابی شامل انیمیشن و تصویرسازی است که با آخرین فناوری‌های نرم‌افزاری تدوین و تولید شده است.

این مسئول ادامه داد: مخاطبان این انیمیشن اکثرا کودکان و نوجوانان هستند، البته تکنیک ساخت این انیمیشن به نحوی است که حتی برای گروه‌های سنی بالاتر تا مقطع دبیرستان نیز جذاب است.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین با اشاره به اینکه تولید هر قسمت از این قصه‌ها حدود یک تا دو ماه زمان نیاز دارد، گفت: در حال حاضر یک قسمت از این انیمیشن تولید شده است و در نظر داریم این داستان‌ها به صورت مجموعه و در قالب سی‌دی در تعداد قسمت‌های بیشتری تولید و به بازار عرضه شود.

پورایمانی با اشاره به اهدافی که این داستان دنبال می‌کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه قصه‌های دیجیتالی به دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی است، در نخستین قسمت آن کودکان کمک به همنوعان و نوع‌دوستی را می‌آموزند.

انتهای پیام/77001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول