اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد

دوقدم مانده به تشکیل باشگاه قصه‌گویان

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی مدیرعامل و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اساسنامه‌ باشگاه قصه‌گویان تهیه و تدوین و پس از بررسی جنبه‌های حقوقی آن، درخواست ثبت این باشگاه به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.

دوقدم مانده به تشکیل باشگاه قصه‌گویان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن فضلی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده‌ای نزدیک با رفع موانع و مشکلات موجود، امتیاز باشگاه قصه‌گویان ثبت شود و شاهد ساماندهی جمعیت قابل توجهی باشیم که به قصه‌گویی علاقه‌مند هستند و به ترویج فرهنگ قصه‌گویی در سطح کشور کمک کنیم.

مدیر کانون استان تهران با اشاره به اهداف باشگاه قصه‌گویان ایران گفت: ساماندهی قصه‌گویان سطح کشور که در پانزده جشنواره قصه‌گویی گذشته شرکت کرده‌اند یا در جشنواره‌های آینده حضور خواهند داشت و شناسنامه‌دار کردن این افراد نخستین هدفی است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط قصه‌گویان با یکدیگر به منظور تبادل تجربیات و پیگیری اهداف مشخص شده، واگذاری بخشی از وظایف کانون به باشگاه قصه‌گویان مانند قصه‌ id="1054_5" style="background: #ffd700">پژوهی و تدوین قصه‌های خوب و معرفی قصه‌گویان به جامعه برای بیان قصه‌ها در ایام خاص و قصه‌گویی با محوریت نکات فرهنگی و تربیتی از دیگر اهداف مهم باشگاه قصه‌گویان به شمار می‌رود. 

مشاور مدیر‌عامل کانون تصریح کرد: قصه‌گویی فعالیتی است که از روزهای اولیه حیات کانون با آن همراه بوده است و مربیان کانون با استفاده از شیوه قصه‌گویی اهداف تربیتی کانون را محقق کردند.

مدیر کانون استان تهران خاطرنشان کرد: جشنواره‌های قصه‌گویی در کانون به‌ منظور گسترش فرهنگ قصه‌گویی، توانمند‌سازی مربیان از طریق ارتقای دانش قصه‌گویی و تبادل تجربه میان قصه‌گویان داخلی و خارجی برگزار می‌شود؛ با تشکیل این باشگاه هنر قصه‌گویی در مسیر تکامل قرار می‌گیرد.

فضلی با بیان اینکه جمعی از مربیان و کارشناسان شاخص و برگزیده کانون استان تهران در جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی درصدد تشکیل باشگاه قصه‌گویان هستند، تاکید کرد: بسیاری از فعالیت‌های کانون در زمینه‌ قصه‌گویی از این پس به این باشگاه واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حقیقت به دنبال این هستیم که اهداف کانون را برای ترویج فرهنگ قصه‌گویی در جامعه پیگیری کنیم، چرا که کانون تأسیس این نهاد را به عنوان یک نیاز پیشنهاد کرده و از آن حمایت خواهد کرد تا روزی که باشگاه به صورت مستقل به حیات خود ادامه دهد، در حالی که همچنان ارتباط معنوی آن با کانون حفظ شود.

ویژه‌نامه‌ 88 صفحه‌ای خبرنامه کانون به همت روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روزهای 29 بهمن‌ماه تا یکم اسفندماه هم‌زمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز منتشر و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. 

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول