اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد

بهره‌برداری از 5 پروژه دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: در هفتمین روز از دهه فجر تعداد پنج پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند با حضور استاندار خراسان‌جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از 5 پروژه دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس دانشگاه بیرجند ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: دانشگاه بیرجند تاکنون 2 هزار و 500 پروژه را احداث کرده است.

هزینه 350 میلیون تومانی برای آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه بیرجند

محمدرضا میری ادامه داد: فاز یک در سال قبل به بهره‌برداری رسیده و فاز دو نیز با پیشرفت 50 درصدی در حال ساخت است.

وی از افتتاح طرح گازرسانی شبکه داخلی دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه مبلغی بیش از 810 میلیون تومان اعتبار بوده و تمامی قسمت‌های دانشگاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به پروژه محوطه‌سازی مجموعه ورزشی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: حجم عملیات صورت‌گرفته در این طرح 25 هزار متر مربع با اعتبار 250 میلیون تومان است.

اجرای طرح آبیاری بارانی مزرعه آموزشی در 60 هکتار

میری با بیان اینکه برای پروژه آزمایشگاه تحقیقاتی این دانشگاه مبلغ 350 میلیون تومان هزینه شده، افزود: همچنین گلخانه تحقیقاتی دانشگاه بیرجند با 340 متر مربع زیربنا و اعتبار 210 میلیون تومان از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح به شمار می‌رود.

وی اذعان داشت: طرح آبیاری بارانی مزرعه آموزشی دانشگاه بیرجند در زمینی به مساحت 60 هکتار انجام و برای آماده‌سازی آن مبلغ 110 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند از افتتاح چهار پروژه دیگر در شهرستان‌های سرایان و قاین طی دهه فجر خبر داد و گفت: برای این اجرای این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 545 میلیون تومان هزینه شده است.

اضافه شدن تعداد 900 دانشجو تکمیلی در دانشگاه بیرجند

میری با اشاره به اینکه دو پروژه بزرگ احداث دانشکده هنر و دانشکده روانشناسی در این دانشگاه در حال انجام است، گفت: رشد آموزش عالی در این استان در حدی است که در سال آینده 750 دانشجوی ارشد و دکترا از محل کنکور سراسری و150 دانشجو بدون کنکور از محل نخبگان به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند اضافه می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته و سال جاری مبلغ یک‌میلیارد و500 میلیون تومان از محل بودجه اختصاص‌یافته به این دانشگاه در بخش عمرانی استفاده شده است.

انتهای پیام /69011/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول