اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند:

در همایش نجوم توام بودن علم و دین به وضوح دیده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در شهر منجمان متخصصی تربیت شده‌اند، گفت: در ششمین همایش نجوم و اختر فیزیک ایران توام بودن علم و دین به وضوح دیده می‌شود.

در همایش نجوم توام بودن علم و دین به وضوح دیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری در مراسم افتتاحیه ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران اظهار کرد: مهم‌ترین محصول شهر بیرجند متخصصان متعهد است که سبب شهرت این مرز و بوم شده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شهر بیرجند دارای قدمت 700 ساله است در حوزه دانشگاهی این شهر قدمتی 100 ساله دارد که آموزش نوین در این دانشگاه در حال پیشرفت است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند دلیل موفقیت دانشگاه را عجین بودن با حوزه دانست و یادآور شد: حمایت معنوی و علمی جامعه روحانیت از دانشگاه در واقع مشهود است که خود سبب پیشرفت هر چه بهتر علم در دانشگاه بیرجند شده است.

در همایش نجوم توام بودن علم و دین به وضوح دیده می‌شود

میری با اشاره به اینکه از برون‌دادهای این دانشگاه می‌توان به فارغ‌التحصیلان آن اشاره کرد، متذکر شد: یکی از افتخارات بیرجند وجود یکی از اساتید دانشگاهی به نام مرحوم پروفسور گنجی است که در رشد و ترویج علم نجوم تلاش فراوانی داشت.

وی در ارتباط با ششمین همایش نجوم و اختر فیزیک ایران در بیرجند اذعان داشت: در این همایش توام بودن علم و دین به وضوح دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در شهر بیرجند نیز منجمان متخصصی تربیت شده‌اند، تصریح کرد: عبدالعلی بیرجندی یکی از پژوهشگران و منجمان این شهر و دیار به شمار می‌رود.

 

دانشگاه بیرجند 13 هزار دانشجو دارد

میری با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در سال 54 مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است، ادامه داد: اما این دانشگاه در سال 56 با وجود 120 دانشجو کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: هم‌اکنون دانشگاه بیرجند دارای 13 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف است که در 130 کد رشته کارشناسی ارشد، 30 کد رشته دکتری و 200 رشته کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: هم‌اکنون در این دانشگاه 2 هزار دانشجوی تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

میری با اشاره به اینکه برنامه‌ها و اقدامات پژوهشی در دستور کار دانشگاه بیرجند قرار گرفته است، یادآور شد: در زمینه فعالیت‌های پژوهشی اگر از حد متوسط کشوری بالاتر نباشیم پایین‌تر نیستیم.

انتهای پیام/69010/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول