اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

افتتاح 6 پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند گفت: طی دهه مبارک فجر تعداد شش پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند افتتاح می‌شود.

افتتاح 6 پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند در دهه فجر

محمد‌رضا میری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر یادآور حماسه جانبازی و سلحشوری زنان و مردانی است که با تکیه به نیروی لایزال الهی و به فرمان امام(ره) حکومتی را بنیان نهادند که امروز پس از 34 سال به الگویی جهانی تبدیل شده است. 

وی گفت: جامعه دانشگاهی همواره در طول 34 سال گذشته بصیرت را رمز عبور از بحران‌ها قرار داده‌اند و پیروی از ولایت فقیه را تنها عامل ثبات و پایداری جمهوری اسلامی در شرایط سخت و دشوار می‌دانند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه بیرجند افزود: تعداد شش پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند طی دهه فجر افتتاح می‌شود.

میری تصریح کرد: سر درب دانشگاه با اعتبار 4 میلیارد و 592 میلیون ریال که از محل اعتبارات عمومی دولت تامین شده و ساخت‌و‌ساز آن در سال گذشته آغاز شده یکی از پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه بیرجند طی دهه فجر است.

وی بیان داشت: اجرای آزمایشگاه تحقیقاتی با زیربنای یک‌هزار و 50 متر مربع در سال 89 آغاز شده که برای آن اعتباری بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از درآمدهای اختصاصی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند از گازرسانی به پردیس‌های شوکت‌آباد و امیر‌آباد خبر داد و افزود: این پروژه با اعتبار 8 میلیارد و 105 میلیون ریال که از محل اعتبارات عمومی دولت تامین شده در دهه فجر افتتاح می‌شود.

میری به محوطه‌سازی مجموعه ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه با زیربنای 25 هزار متر مربع و با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد شده و طی دهه فجر افتتاح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: گلخانه تحقیقاتی و آبیاری بارانی مزرعه آموزشی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است که این گلخانه‌ تحقیقاتی زیربنای 340 متر مربع دارد و اعتبار هزینه شده برای ایجاد آن مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال است.

رئیس دانشگاه بیرجند اضافه کرد: آبیاری بارانی مزرعه آموزشی دانشگاه در زمینی به مساحت 60 هکتار و اعتبار هزینه شده برای آن مبلغ یک‌میلیارد و 100 میلیون ریال است.

میری، چاه عمیق و مزرعه آموزشی آموزشکده کشاورزی سرایان، تجهیز کارگاه‌های فنی دانشکده فنی و مهندسی قاین، کلنگ‌زنی یک باب خوابگاه دانشجویی با مشارکت بخش خصوصی در دانشکده فنی قاین و آیین گشایش آموزشکده معدن شهرستان نهبندان را از دیگر پروژه‌های دهه فجر این دانشگاه برشمرد.

انتهای پیام/2248/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول