اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی ‌با تقویت مساجد ترویج می‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ‌‌فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی ‌با تقویت مساجد ترویج می‌یابد، گفت: وقتی مساجد ‌فعال باشند ‌جامعه آگاه می‌شود و جوانان با مباحث اعتقادی و دینی آشنا می‌شوند‌.

فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی ‌با تقویت مساجد ترویج می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان تهران، سیدمحمد حسینی در همایش «مسجد، جایگاه عبادت، پایگاه سیاست» به رشد تعداد قابل توجه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در استان تهران اشاره کرد و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اداره کل ارشاد استان تهران برای برگزاری این همایش گفت: به فضل الهی حرکت مردمی در توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شکل گرفته است زیرا در مقابل تهاجم فرهنگی، راهی جز فعالیت‌‌ بر مدار مسجد نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بر این باوریم وقتی جوانی در مسجد با عقاید اسلامی مأنوس شود هم‌سن‌وسالان، خانواده و دیگر افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین اگر یک نفر را هم شایسته جامعه اسلامی تربیت کنیم منشأ خیر و برکت برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) نخستین اقدامش تأسیس مسجد بود‌، اظهار داشت: در همان صدر اسلام نبی مکرم اسلام (ص) همه امور مهم جامعه را در مسجد انجام می‌دادند از جمله بسیج مردم برای جنگ، مشورت و کارهای مهم جامعه اسلامی و حتی دیدار نمایندگان دیگر بلاد اسلامی در این مرکز مهم اسلامی صورت می‌گرفت، بنابراین امروز ما نیز اگر می‌خواهیم فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و دینی مذهبی را ترویج دهیم باید مساجد را تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر می‌بینیم در برخی از کشورها نشاط، شادابی و فعالیت در مساجدشان وجود ندارد حرکت‌های انقلابی نیز در آن جامعه‌ها وجود نخواهد داشت، انقلاب اسلامی ایران با بنیانگذاری حضرت امام خمینی (ره) فعالیت‌های پیش از انقلاب خود را در مساجد دنبال کرد و در دوران دفاع مقدس نیز این مسجد پایگاه مهمی در بسیج جوانان به مساجد نقش مهمی داشته است که باید در حال حاضر نیز پیوند دایمی ما با مسجد حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالان فرهنگی مساجد در این زمینه رسالت دارند که معرف اسلام باشند، خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی مساجد وظیفه دارند در مقابل حرکت‌های دشمنان و مسیرهای باطل مبارزه کنند و مراقب چنین جبهه‌هایی باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش مساجد از گذشته تاکنون، اظهار داشت: همواره حوزه‌های علمیه‌ای همچون نجف و قم در کنار بارگاه ملکوتی امام علی (ع) و حضرت معصومه (س) تشکیل شده‌اند و در جوار این مکان‌های مقدس نیروهای مؤمن و شایسته تربیت شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌تصریح کرد: وقتی مساجد ما فعال باشند ‌جامعه آگاه می‌شود و جوانان با مباحث اعتقادی و دینی آشنا می‌شوند و در مقابله با شبهات مطرح ‌شده از سوی دشمنان استوار و محکم دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/2462/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول