اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

فقر و بی‌سوادی در نظام اسلامی باید محو شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان سبزوار با اشاره به ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در کشور گفت: برای از بین بردن فقر و بی‌سوادی در نظام اسلامی باید جهادگونه عمل کرد.

فقر و بی‌سوادی در نظام اسلامی باید محو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌السلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در مراسم جشن نیکوکاری در مدرسه شهید خرازی این شهرستان با اشاره به سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مسئولین خاطرنشان کرد: اگر در نظام اسلامی از همان ابتدا برخی مسئولین درست عمل می‎کردند، امروز ما شاهد فقر در کشور نبودیم.

وی با اشاره به وجود سازمان‎ها و نهادهای خیریه در سطح کشور افزود: حفظ آبروی مومنان واجب است و مومن مستحق باید مورد توجه قرار گیرد و اگر نهادهای خیریه و مردم‌نهاد با یکدیگر همکاری کنند، مستحق و نیازمندی در کشور باقی نمی‌ماند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به نصیحت‌های مقام معظم رهبری نسبت به مسئولین یادآور شد: مسئولان باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنند و آن را نصب‌العین خود قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در برابر تهدیدات ایستاده است و ما باید به دشمن توجه کنیم و از هرگونه درگیری در داخل پرهیز کنیم.

ابراهیمی با اشاره به ریشه کن شدن بی‌سوادی در کشور تصریح کرد: علم و دانش زمانی خوب و ارزشمند است که همراه با تقوای الهی باشد و عالم بی‌تقوا از هر دشمنی بدتر است.

وی افزود: برای از بین بردن فقر و بی‌سوادی در نظام اسلامی باید جهادگونه عمل کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سبزوار نیز در این مراسم گفت: جشن‌های نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح مدارس و شهرستان برگزار می‌شود.

سیدحسین کرابی افزود: بیش از 90 پایگاه جمع‌آوری کمک‎های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروی مقاومت بسیج در سطح شهرستان در این ایام فعال هستند که مردم خیر با مراجعه به این پایگاه‏ها می‎توانند کمک‎های خود را به نیازمندان برسانند.

وی افزود: امسال با توجه به همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج، کمک‌های جمع شده در روز اول طرح جمع‌آوری در مدارس خواهد بود و 100 درصد کمک‎ها به دانش‌آموزان نیازمند داده می‎شود.

انتهای پیام/70027/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول