اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز تاسیس کمیته امداد امام

بازنشستگان کمیته امداد کردستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی، در مراسمی از 31 بازنشسته کمیته امداد کردستان تجلیل شد.

بازنشستگان کمیته امداد کردستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان صبح امروز در این مراسم که در سالن اجتماعات کمیته امداد برگزار شد، از بازنشستگان به عنوان ذخایر تجربه نام برد و استفاده از تجارب آنان را موجب پیشبرد اهداف و تحقق برنامه‌های امداد عنوان کرد.

به گفته قنبر موسی‌نژاد، تأمین نیازهای بازنشستگان و ایجاد زمینه‌ای برای رفع مشکلات و رفاه بیشتر آنان اقدامی است که امید و نشاط را در کارکنان فعلی کمیته امداد ایجاد می‌کند و موجب خدمت‌رسانی بیشتر می‌شود.

وی بر استفاده از ظرفیت و توانایی نیروهای بازنشسته در برنامه‌های برون‌سپاری این نهاد تأکید کرد و گفت:‌ بسیاری از برنامه‌های این نهاد را به دلیل حساسیت کار نمی‌توان به افراد ناآشنا به خدمات این نهاد در بیرون سازمان واگذار کرد که بازنشستگان این نهاد می‌توانند در اجرای برنامه‌های برون‌سپاری ما را مورد حمایت قرار دهند.

موسی‌نژاد ایجاد تعاونی چند منظوره و واگذاری مسئولیت آن به بازنشستگان را از گام‌های نخست این برنامه در سطح کشور و استان عنوان کرد و گفت: شاکله اصلی این طرح در تهران شکل گرفته و چارچوب استانی آن نیز به زودی تعریف و اجرا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: تمام کارکنان رسمی و قراردادی می‌توانند در کنار بازنشستگان این نهاد در این تعاونی عضویت پیدا کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی استفاده از ظرفیت بازنشستگان به عنوان مددکاران خانواده را از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال آینده خواند و افزود: با توجه به دوره تحولی در برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی و کلان این نهاد نیاز است تا فرآیندها و برنامه‌های جاری مورد بازبینی قرار گرفته و با بهره‌مندی از تجربیات سه دهه تلاش خالصانه و مدل‌های علمی و بوم‌شناسی نسبت به طراحی جایگاه اصلی خدمات مددکاری در سازمان اقدام شود.

به گفته وی، به همین منظور استفاده از ظرفیت بازنشستگان که سال‌‌های زیادی از عم گرانبهایشان را در راستای امداد رسانی به نیازمندان هزینه کرده‌اند مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های خاصی نیز در همین راستا در دستور کار قرار داده‌ایم.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق خانواده‌های نیازمند و محروم به حرکت در مسیر کار و تلاش در دهه چهارم عمر با برکت کمیته امداد به صورت ویژه دیده شده است، تصریح کرد: کمیته امداد سعی دارد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها ضمن تغییر دیدگاه مددجویان از یک مستمری بگیر صرف آنها را به سمت ایجاد شغل و توانمند شدن هدایت کند.

وی افزود: در حال حاضر این نهاد در بسیاری از سرفصل‌ها به ویژه در بحث توانمندسازی قشر محروم و نیازمند جامعه با ایجاد شغل‌های پایدار در سطح استان و کشور پیشرو است.

موسی‌نژاد استقلال معیشتی و فرهنگی نیازمندان و محرومین جامعه را مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی خواند و افزود: به منظور تحقق این مهم برنامه‌های مختلف همچون اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه بیمه‌های اجتماعی با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح استان دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: کمیته امداد کردستان براساس سیاست‌های برنامه توسعه پنجم برش استانی برنامه پنج ساله خود را با توجه به نیاز و ظرفیت‌های استان تدوین و اجرا می‌کند.

موسی‌نژاد به توفیقات چند سال اخیر کمیته امداد امام خمینی استان کردستان در زمینه اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی کردستان طی مدت زمان یاد شده توانسته دو برابر اشتغال‌های ایجاد شده این نهاد در طول 32 سال پیش از آن را ایجاد و زمینه توانمندسازی تعداد زیادی از نیازمندان را فراهم کند.

وی از رشد 212 درصدی اشتغال‌زایی برای مددجویان از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: این نهاد در سال گذشته با ایجاد بیش از 10 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان استان موفق به کسب رتبه نخست استانی در زمینه اشتغال‌زایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از واگذاری ایجاد اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به این نهاد خبر داد و گفت: عملکرد بسیار خوب کمیته امداد در حوزه اشتغال منجر به این تصمیم متولیان امر شده است.

به گفته موسی‌نژاد، این مهم تنها مختص مددجویان زیرپوشش نیست بلکه برای تمام افراد نیازمند در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار خانوار صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه منابع مالی این طرح پیش‌بینی شده و به محض تخصیص اعتبار وارد فاز اجرایی می‌شود اظهار کرد: سهم استان در مرحله نخست اجرای این طرح، ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 760 نفر است که تا کنون 6 هزار و 828 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی، کمیته امداد کردستان در سرفصل‌های مختلف ساخت مسکن مددجویان، حمایت از ایتام و اکرام مددجویان، متمرکزسازی حساب‌های ایتام، راه‌اندازی سامانه نیازسنجی مددجویان، توجه به حفظ حجاب و عفاف و بسیاری از سرفصل‌های دیگر جزو استان‌های پیشرو است.

گفتنی است در پایان این جلسه از 31 نفر از بازنشستگان این نهاد مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/79002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول