اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان ‌رضوی:

60 ناظر طرح خودکفایی کمیته امداد در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس:مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 60 ناظر طرح خوکفایی در سطح خراسان‌رضوی مشغول به فعالیت هستند که 11 نفر در مشهد و 49 نفر در شهرستان‌ها به ایفای نقش می‌پردازند.

60 ناظر طرح خودکفایی کمیته امداد در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های خودکفایی اجرا شده در این نهاد در ‌هشت سرفصل کشاورزی و باغداری، صنعت، خدمات، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی به خانوارها ارائه شده است.

وی از رشد چشمگیر اشتغالزایی در یک سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد

امام خمینی(ره) در سال‌های 67 تا 89 تعداد 35 هزار طرح بوده در حالی که این آمار در سال 89 تا 90 به  22 هزار اشتغال در استان رسیده است.

حاجی‌نقی با بیان اینکه بیشترین خودکفایی مربوط به روستاها بوده است، ادامه داد: مهم‌ترین جامعه هدف در اشتغالزایی، روستاییان هستند که در همین راستا از میان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد در سطح خراسان‌رضوی بیش از 50 درصد طرح‌های خودکفایی در حوزه دامپروری به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی به تبیین فرآیند اشتغال در کمیته امداد پرداخت و تصریح کرد: یک هزار و 30 میلیارد ریال در ارتباط با اشتغال به این نهاد در استان اختصاص داده شده که از این اعتبار 710 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: از 710 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده به این نهاد، 280 میلیارد ریال به مددجویان جویای اشتغال اختصاص یافته که این مبلغ 40 درصد از کل مبلغ اختصاص یافته بانکی است.

حاجی‌نقی خاطرنشان کرد: در اختصاص اعتبارات و اشتغالزایی مددجویان این نهاد‌، 10 بانک عامل نقش داشتند که هر کدام در این امر سهم و جایگاهی ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی با اشاره به نظارت سه تا پنج ساله ناظران از طرح‌های خودکفایی گفت: در حال حاضر 60 ناظر در سطح خراسان‌رضوی مشغول به فعالیت هستند که 11 نفر در مشهد و 49 نفر در شهرستان‌ها به ایفای نقش می‌پردازند.

وی از فعالیت‌های جدی این نهاد در راستای خودکفایی مددجویان این نهاد گفت و خواستار شد تا استانداری به عنوان نماینده دولت در استان در این مورد اقدامات و تدابیری را ابراز کند چون با اشتغال و خودکفایی این خانواده‌ها علاوه بر رونق کسب و کار می‌توان کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را دنبال کرد.

انتهای پیام/70002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول