اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد همدان:

2500 دانشجو و طلبه در همدان زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد همدان گفت: در همدان 2 هزار و 500 دانشجو و طلبه با حمایت‌های کمیته امداد و بهزیستی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند.

2500 دانشجو و طلبه در همدان زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در همایش دانشجویان و طلاب با موضوع سبک زندگی با بیان اینکه علم 27 جزء دارد اظهار داشت: تا قبل از ظهور امام زمان ما تنها به دو جزء از علوم دست می‌یابیم و بقیه علوم در زمان ظهور بروز خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز وقتی بشر از پیشرفت علوم در همه زمینه‌ها صحبت می‌کند فقط به قسمت اندکی از علوم دست یافتیم و خیلی از علوم هنوز ناشناخته است که با ظهور مشخص می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه انتظار از جوانان دارد افزود: رهبری از جوانان می‌خواهد که به تحصیل علم، تهذیب نفس و اهمیت دادن به ورزش اهتمام بیشتری کنند. 

وی اضافه کرد: شما دانشجویان و طلاب در هر سه حوزه تحصیل، تهذیب نفس و ورزش موفق هستید و در تحصیل نخبگانی را تحویل جامعه اسلامی دادید و در تهذیب نفس به ولایت منتسب هستید و در این مورد توفیقات بیشتری نسبت به دیگران دارید.

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه ورزشی کمیته امداد سعی می‌کند در حد توان از امکانات خود و در صورت نیاز از امکانات دیگر نهادها و سازمان‌ها در راستای توسعه فرهنگ ورزش استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد برای پیشبرد بهتر برنامه‌های خود نیاز به هم‌اندیشی با دانشجویان دارد بیان داشت: سعی می‌کنیم به طور مرتب نشست‌های هم‌اندیشی را برای شنیدن نظرات و مشکلات شما دانشجویان و طلاب برگزار کنیم تا با مشاوره خود شما در راستای رفع موانع و مشکلات اقدام کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط زندگی و اقتصادی امروز جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط امروز که استکبار جهانی محدودیت‌هایی را در عرصه اقتصادی، اجتماعی و زندگی مردم خصوصاً دهک‌های پایین جامعه ایجاد کرده، شرایط زندگی سخت شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای عبور از شرایط خاص اقتصادی و با درک حساسیت موضوع سال‌ها است که مقوله اقتصاد را در نامگذاری سال‌ها انجام می‌دهد و در حال حاضر بهترین راهکار را اقتصاد مقاومتی می‌داند. 

ابراهیمی اضافه کرد: در جامعه امروز برخی تجمل‌گرایی‌ها و چشم و هم چشمی‌ها گریبانگیر جامعه شده که می‌توان با تجدید نظر، ازدواج جوانان را آسان و در راستای زندگی ساده و بی‌آلایش حرکت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در آستانه عید نوروز برخی از تجمل‌گرایی‌ها باعث می‌شود که مردم نتوانند صله رحم را به جا آورند.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: شما دانشجویان با توجه به اینکه برخی از نعمت پدر محروم هستید و مادر سرپرست خانواده است با فرهنگسازی و روشنگری می‌توانید در راستای زندگی ساده جامعه را هدایت کنید.

وی در ادامه به موضوع اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشجویان نباید فقط به فکر کار اداری و پشت میزنشینی باشند بلکه باید بعد از اتمام درس با ورود به عرصه تولید به جامعه کمک کنند که همدان در سال‌های گذشته در این راستا توفیقات خوبی داشته است.

ابراهیمی ادامه داد: برای اینکه دانشجویان بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار شوند همزمان با تحصیل دوره‌های مهارت‌آموزی را برای آنها برگزار می‌کنیم تا بعد از فراغت از تحصیل به سمت بخش خصوصی و فعالیت در تولید سوق یابند.

وی اضافه کرد: برخی دانشجویان زیر پوشش امداد روزی در تأمین هزینه تحصیل خود مشکل داشتند اما با کسب آموزش‌های مهارتی موفق شدند برای خود شرکت‌هایی را ایجاد کنند و چندین نفر دیگر را در مجموعه کاری خود به کار گیرند و این هدف امداد است.

مدیر کل کمیته امداد همدان در ادامه با بیان اینکه استان همدان در زمینه کشاورزی و دامداری استعدادهای خوبی دارد افزود: می‌توان با سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد اشتغال در این زمینه توفیقات خوبی را کسب کرد.

وی در پایان اذعان کرد: با بهزیستی توافق کردیم که با همکاری هم در راستای حل مسائل و مشکلات مددجویان و دانشجویان حرکت کنیم.

انتهای پیام/89019/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول