اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 و 18 اسفند برگزار می‌‌شود

همایش ملی روش‌شناسی در علوم اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: فردا و پس فردا همایش ملی روش‌شناسی در مطالعات میان ‌رشته‌ای در حوزه علوم اسلامی در اردبیل برگزار می‌شود.

همایش ملی روش‌شناسی در علوم اسلامی

ولی‌الله خوش‌طینت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای این همایش دهها اثر تحقیقی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف با محوریت علوم اسلامی ارسال شده که از بین آنها قرار است پنج مقاله برتر به صورت ویدئو کنفرانس ارائه شده و مابقی نیز در قالب یک مجموعه نفیس در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بررسی نتایج مطالعات میان رشته‌ای در حوزه علوم انسانی با تاکید بر تحقیقات میدانی جزو اولویت‌ها و اصلی‌ترین مباحث این همایش است، افزود: تاکید شده است آثار ارسالی متناسب با موضوعیت و محوریت علوم اسلامی بر پایه تحقیقات میدانی باشد.

این مسئول ادامه داد: بررسی جایگاه پژوهش‌های میان رشته‌ای در مطالعات دانشمندان مسلمان و آسیب‌شناسی به کارگیری پژوهش‌های تحول گرایانه در مطالعات دینی از دیگر محوریت و موضوعیت این همایش است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل ابراز داشت: بررسی رابطه انواع یادگیری اعم از فراشناختی، مداوم، معنادار، خلاق و خود هدایتی با انواع مطالعات میان‌رشته ای مد نظر قرار گرفته و بر همین اساس حرکت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خوبی نیز در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

خوش‌طینت گفت: در این همایش بررسی ضرورت‌های مطالعه میان رشته‌ای در حوزه علوم اسلامی در نظر گرفته شده است تا نتایج و پیامدهای آن به شکل دقیق و منسجم مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در ادامه بررسی مورد رهیافت‌های میان رشته‌ای در مطالعات دینی معاصر را از دیگر موضوعات این همایش اعلام کرد و افزود: در این زمینه اقتصاد اسلامی، مالی اسلامی، مدیریت اسلامی و حقوق اسلامی مد نظر بوده تا محققان و اساتید بتوانند در این زمینه آثار شایسته‌ای را ارائه کنند.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل بیان داشت: مطالعه موردی ساختار و روش نهاد‌های علمی فعال در حوزه پژوهش‌های میان رشته‌ای در مطالعات دینی از دیگر محوریت این همایش دو روزه است.

این مسئول بررسی راهکارهای مناسب با هدف گسترش و تعمیق مطالعات میان‌رشته‌ای در مراکز علمی و آموزشی از راه دور و آسیب‌شناسی این نوع پژوهش‌ها در مراکز یاد شده را از دیگر مبانی مطرح شده در این همایش اعلام کرد.

خوش‌طینت تصریح کرد: در این بین بررسی جایگاه مطالعات میان رشته‌ای در دانشکده‌ها و مراکز علمی در حوزه علمی الهیات مسیحی مورد نظر بوده است.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل به خبرنگار فارس اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در دو سال اخیر با برگزاری بیش از 10 همایش ملی و منطقه‌ای سعی کرده است عرصه را برای فعالان دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید فراهم کند تا حوزه پژوهش در غفلت واقع نشود.

انتهای پیام/62001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول