اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسداشت شهدای بدر و خیبر

کتاب یاقوت سرخ در گرمی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: در پاسداشت یاد و نام شهدای بدر و خیبر و در تجلیل از 38 شهید هنرمند استان اردبیل کتاب یاقوت سرخ در گرمی رونمایی شد.

کتاب یاقوت سرخ در گرمی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم رونمایی از کتاب یاقوت سرخ که صبح امروز و در مسجد جامع گرمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد از زندگی‌نامه، وصایا، تصاویر آثار هنری و خاطرات 38 شهید هنرمند استان اردبیل در قالب کتابی با عنوان یاقوت سرخ رونمایی شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل کنونی مکتوب کردن اتفاقات ارزشمند و اثرگذار دوران هشت ساله است که قطعاً ماندگاری آثار مکتوب بیشتر از سایر کارهای فرهنگی و هنری است.

عظیم دشتی بیان داشت: بنده با اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک رزمنده در کنار سایر رزمندگان اسلام خدمت می‌کردم و شاهد ایثار و فداکاری دوستان و همرزمانم بودم اما در گردآوری آثار گرانبهای شهدای هنرمند استان با نکته‌ها و مواردی برخورد کردم که هر کدام از آنها می‌تواند به نوبه خود تحول عظیم درونی ایجاد کند.

نویسنده و مولف این کتاب افزود: به خاطر همین برجستگی است که توصیه می‌کنم آثار شهدا را نسل امروز مطالعه کنند تا با سیره آنها آشنا شوند.

دشتی ادامه داد: ذخایر نهفته در دل گنجینه هشت ساله دفاع مقدس ذخایر بی‌پایان و متنوع است که بخش اندکی از این ذخایر استخراج شده و بخش عظیمی از ذخایر گرانبهای دوران دفاع مقدس هنوز استخراج نشده است.

وی افزود: استخراج این ذخایر همت همگانی و مضاعف مسئولان و متولیان فرهنگی را می‌طلبد تا بیش از هر زمان دیگر برجستگی‌های دوران دفاع مقدس نمود و ظهور پیدا کند.

این مسئول با اشاره به استقبال مردم شهرستان گرمی از کتاب شهدای هنرمند استان اردبیل، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد گرایش مردم به این مجموعه‌ها چقدر جدی است و این مهم وظیفه ما را در قبال تبیین چنین مجموعه‌هایی سنگین‌تر می‌کند.

دشتی در خصوص ویژگی‌های این اثر ماندگار گفت: این کتاب مهم و ارزشمند مشتمل بر زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و خاطراتی از 38 شهید هنرمند استان اردبیل است که با حمایت مادی و معنوی سپاه حضرت عباس (ع) استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، سازمان بسیج هنرمندان و تبلیغات اسلامی استان در 190 صفحه رنگی و با تیراژ یک هزار جلد چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از تلاش عظیم دشتی به خاطر تالیف کتاب یاقوت سرخ با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی شد.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول