اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک خبر داد

اعزام 770 دانش‌آموز باغملکی به اردوی راهیان نور

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک از اعزام 770 دانش‌آموز باغملکی به اردوی راهیان نور و مناطق عملیاتی استان خوزستان خبر داد.

اعزام 770 دانش‌آموز باغملکی به اردوی راهیان نور

سید عبدالمطلب رحیمی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار کرد: وظیفه همه ماست که در راه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا گام برداریم.

وی افزود: ما در برابر جنگ نرم دشمن و تهدیدات غیر دینی و فرهنگی قرار داریم و امروز خطر تجهیزات ماهواره، بلوتوث و اینترنت خطر بزرگی است که دختران و پسران ما را تهدید می‌کند، وظیفه داریم با آن مقابله کنیم.

*اعزام دانش‌آموزان پسر باغملکی به اردوی راهیان نور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک با اشاره به اعزام 320 دانش‌آموز پسر باغملکی به اردوی راهیان نور و مناطق عملیاتی استان خوزستان گفت: دانش‌آموزان باغملکی کاروان راهیان نور در مقطع دوم دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: پسران دوم دبیرستان باغملکی از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان بازدید کردند و با نحوه برگزاری برخی عملیات‌ها از نزدیک آشنا شدند.

رحیمی حسینی ادامه داد: در این اردوی دو روزه دانش‌آموزان به زیارت مزار سردار سرلشکر سیدمحمد حسین علم‌الهدی و دیگر شهدای حماسه‌ساز هویزه و کرخه نور رفتند و در پادگان شهید محلاتی اهواز نیز برای آشنایی دانش‌آموزان صحنه‌هایی از دفاع مقدس و عملیات‌های رزمندگان اسلام بازسازی شد.

وی زیارت مشهد شهید چمران در دهلاویه را یکی دیگر از برنامه‌های اردوی راهیان نور دانش آموزان باغملک عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باغملکی با حضور در یادمان شهدای والفجر هشت اروند یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی داشتند.

وی تصریح کرد: زیارت مشهد شهدای شلمچه از دیگر برنامه‌های اردوی راهیان نور پسران دانش آموز باغملک بود.

*اعزام 450 دانش آموز دختر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک از اعزام 450 دانش آموز به اردوی راهیان نور خبر داد و خاطر نشان کرد:  این دانش آموزان از خواهران مقطع دوم دبیرستان شهرستان باغملک هستند.

وی با بیان اینکه این اقدام با هماهنگی و همکاری اداره آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باغملک و عوامل اجرایی دیگر انجام شده است، ادامه داد: این دانش آموزان به مدت دو روز از یادمان شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و دیگر شهدای حماسه ساز هویزه، یادمان شهید چمران در روستای دهلاویه و یادمان شهدای والفجر هشت در اروند کنار بازدید کردند.

رحیمی حسینی به بیان برنامه‌های جانبی بازدید دانش آموزان از مناطق عملیاتی پرداخت و گفت: در هر منطقه راویان در خصوص جنگ هشت ساله، ایثارهای شهدا و رزمندگان برای دانش آموزان روایت گری کردند و مداحان اهل بیت (ع) نیز در وصف حضرت امام حسین(ع) و شهدای والامقام به مداحی پرداختند.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های جانبی این اردوی راهیان نور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این دانش آموزان شب را در پادگان شهید محلاتی بیتوته کردند که توسط گروه هنرمندان بسیجی در پادگان برای نیروها صحنه‌هایی از دوران دفاع مقدس بازسازی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک اضافه کرد: در این اردو به همراه دانش‌آموز برای هر اتوبوس یک روحانی و یک مداح در نظر گرفته شد که در طول سفر آنها را همراهی کردند.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول