اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

ارزش راهیان نور هم‌سنگ ارزش انقلاب است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: راهیان نور ایفاگر نقش بقا و استمرار انقلاب است و به جرات می‌توان گفت ارزش راهیان نور همانند ارزش خود انقلاب است.

ارزش راهیان نور هم‌سنگ ارزش انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی در دیدار شورای سیاست‌گذاری ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به نامی که برای سرزمین‌های جنگی در دوران دفاع مقدس انتخاب شده است، گفت: برای این مناطق نام سرزمین نور برگزیده شده است و این مسئله نشان می‌دهد که هر حرکتی که ما در این راستا انجام می‌دهیم باید نورانی باشد.

وی به جانفشانی و ایثارگری جوانان غیور در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: روحانیت در همه عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده و همواره تلاش داشته است که جامعه را هدایت کرده و مردم را نسبت به وظایفی که بر عهده دارند آگاه کند.

این مرجع تقلید با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل به عنوان یک روحانی توانست در هدایت مردم بالاترین نقش را ایفا کرده و با رهبری ملت انقلاب را پیروز و نظام طاغوت را سرنگون کند.

وی مقام شامخ و والای شهدا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند بیان کرد: البته کسانی که گرفتار دنیا و مادیات شده‌اند نمی‌توانند مقام والایی که شهدای اسلام دارند را درک کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی ضرورت فرمانبرداری از بزرگان و مراجع تقلید را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید همگان در عمل ثابت کنیم که از رهبری اطاعت می‌کنیم و پیروی از ایشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی ابعاد مختلف سفر به سرزمین‌های نور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی برای بخش‌های مختلف این سفر دقیق باشد و نباید خدای ناکرده در طول این سفر سخنانی مطرح شود که موجب شود ما از این سفر نتیجه عکس بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم ضرورت توجه به مسائل معنوی و دینی نسل جوان در اردوهای راهیان نور را مورد تاکید قرار داد و گفت: می‌توان از فرصت حضور در سرزمین‌های نور برای اثرگذاری بر روی نسل جوان استفاده کرد.

وی ادامه داد: راهیان نور ایفاگر نقش بقا و استمرار انقلاب است و به جرات می‌توان گفت ارزش راهیان نور همانند ارزش خود انقلاب است و امیدواریم که انجام سفر به سرزمین‌های نور با قوت دنبال شود.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول