اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت‌ماه 92 و با حضور بیش از 40 کشور

نخستین دوره رقابت‌های جام جهانی کشتی پهلوانی در ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی ایران گفت: نخستین دوره رقابت‌های جام جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای اردیبهشت سال آینده با حضور 40 کشور و به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

نخستین دوره رقابت‌های جام جهانی کشتی پهلوانی در ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس فارس از سنندج، آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جام فجر شامگاه شنبه در سالن آزادی شهر سنندج برگزار شد.

در این مراسم نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور در سخنانی با تأکید بر اینکه باید در خصوص پیشرفت هرچه بیش‌تر این رشته ورزشی در ایران تلاش شود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار شده اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان در رشته کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور بیش از 40 کشور اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار شود.

محمد خوش‌جان همچنین از اعزام 40 مربی و مرشد ایرانی برای آموزش این ورزش به سایر کشورها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این کار نقطه خوبی برای شروع حرکت رو به جلوی ورزش پهلوانی ایران باشد.

مربیان ایرانی در 36 کشور آموزش ورزش زورخانه‌ای می‌دهند

در ادامه این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان کردستان طی سخنانی با قدردانی از زحمات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در سال‌های گذشته عنوان کرد: در 36 کشور دنیا کارشناسان و مربیان ایرانی برای آموزش ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اعزام شده‌اند که در بین آنها برخی مربیان کردستانی هم حضور دارند.

مهران تیشه‌گران با بیان اینکه ورزش پهلوانی همواره به عنوان ورزش سنتی ایران زمین مطرح بوده است، تصریح کرد: باید زمینه‌های لازم برای صدور هرچه بیش‌تر این ورزش به جهان فراهم شود.

وی با اشاره به حضور تیم استان کردستان در این رقابت‌ها، این امر را نشان‌دهنده رشد و پیشرفت ورزش زورخانه‌ای در این استان ارزیابی کرد و اذعان داشت: ورزشکاران این رشته جزو بهترین بازیکنان و تیم‌های ورزشی استان هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این مسابقات سال آینده با حضور تعداد بیشتری از تیم‌های خارجی برگزار شود.

پس از سخنان وی، دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در سخنانی کوتاه هدف اصلی از برگزاری جام بین‌المللی فجر را جشن افتتاحیه آکادمی بین‌المللی ورزش‌های باستانی شهید شکوهی اعلام کرد.

سیدامیر حسینی همچنین از زحمات مدیریت باشگاه شکوهی، اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کردستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/79012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول