اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

بیش از 13 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد سراوان هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: در حال حاضر 13 هزار و 142 نفر مددجو زیرپوشش کمیته شهرستان سراوان بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

بیش از 13 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد سراوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمداکبر چاکرزهی پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد به فرمان حضرت امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران با کارکنان کمیته امداد امام خمینی این شهرستان دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد اظهار داشت: خدمات این نهاد مقدس در سطح وسیعی در منطقه انجام می‌شود به طوری که 51 کشور در سطح جهان نیز از این خدمات بهره می‌برند.

فرماندار سراوان افزود: اجر این خدمات را خداوند متعال خواهد داد و از خدمات این کمیته که در دورترین نقاط شهرستان و برای افراد بی‌بضاعت به منظور زندگی آبرومندانه قدم برداشته‌اند تقدیر و تشکر می‌شود.

چاکرزهی بیان کرد: کل مددجویان تحت حمایت در شهرستان سراوان 13 هزار و 142 نفر معادل 6 هزار و 391 خانواده است که از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال و خودکفایی این نهاد اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال هزینه کرده است که از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد شهرستان سراوان محسوب می‌شود.

فرماندار سراوان گفت: کل مبلغ هزینه شده در سال 91 در راستای نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بالغ بر 64 میلیارد ریال در تمامی زمینه‌ها بوده است.

چاکرزهی به مددجویان بهره‌مند از خدمات کمیته امداد شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد مددجویان عادی این شهرستان 7 هزار و 63 نفر در قالب 3 هزار و 371 خانوار هستند، تعداد مددجویان مشمول طرح شهید رجایی، 6 هزار و 79 نفر در قالب 3 هزار و 20 خانوار، وسعت حوزه عملکرد کمیته امداد شهرستان 16 هزار و 94 کیلومترمربع است که 315 روستا می‌شود و در کل 248 روستا دارای مددجو است.

وی تصریح کرد: کل مبلغ هزینه شده در زمینه فرهنگی و آموزش 562 میلیون و 885 هزار و 920 ریال بوده و تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت هزار و 601 نفر و تعداد دانشجویان 148 نفر و تعداد رابطان فرهنگی هم 60 نفر هستند.

فرماندار سراوان ادامه داد: تعداد کل صندوق‌های جمع‌آوری صدقات فعال در سطح شهرستان هزار و 620 مورد بوده که درآمدهای حاصله از کمک‌های مردمی و صدقات جمع‌آوری شده بیش از 256 میلیون ریال است و درآمد حاصله از طرح برکت نیز یک میلیون و 936 هزار ریال که جمع‌آوری نذورات در اعیاد فطر و قربان بیش از 7 میلیون ریال بوده است.

چاکرزهی اضافه کرد: همچنین کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها 120 میلیون و 750 هزار ریال، اجرای طرح احسان دانش‌آموز 24 میلیون و 106 هزار و 250 ریال، پرداخت مستمری به مددجویان تحت حمایت 33 میلیارد و 480 میلیون و 465 هزار ریال، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به 70 خانوار زیرپوشش این نهاد به مبلغ 168 میلیون ریال بوده است.

وی گفت: این نهاد در زمینه هزینه بیمه تأمین اجتماعی مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی بیش از 2 میلیارد ریال پرداخت کرده و کل مبلغ پرداخت شده در زمینه عمران، ساختمان و مسکن مددجویان بیش از 4 میلیارد ریال بوده است همچنین کل مبلغ هزینه شده در زمینه درمان و امور بیمه بیش از 553 میلیون ریال و تأمین بن غیر نقدی به کودکان دچار سوء تغذیه به تعداد 650 نفر مبلغ 390 میلیون ریال بوده است.

فرماندار سراوان بیان داشت: همچنین کمیته امداد شهرستان توانسته در زمینه پرداخت وام کارگشایی برای 163 نفر مبلغ یک میلیارد و 525 میلیون ریال اقدام کند و برای تأمین جهیزیه به تعداد 82 مورد و هدیه ازدواج به تعداد 37 مورد، مبلغ یک میلیارد و 159 میلیون ریال پرداخت کرده است.

چاکرزهی در زمینه مبلغ اعطا شده به ایتام از سوی حامیان گفت: در این ارتباط از سوی حامیان مبلغ 2 میلیارد و 144 میلیون و 204 هزار و 27 ریال اعطا شده که تعداد ایتام تحت حمایت در این شهرستان 2 هزار و 132 نفر، تعداد ایتام بهره‌مند از حمایت حامی هزار و 542 نفر، تعداد ایتام بدون حمایت حامی 590 نفر، تعداد حامیان ایتام هزار و 216 نفر و تعداد حامیان بومی 98 نفر و تعداد حامیان غیر بومی و از سایر شهرستان‌ها هزار و 118 نفر است و پرداخت موردی ویژه برای 149 نفر مبلغ 510 میلیون ریال بوده است.

وی به تعداد پایگاه‌های جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان سراوان تعداد پایگاه ثابت 15 مورد است که در امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت دارند و تمامی پایگاه‌های مدارس و نیروهای مقاومت بسیج نیز فعال هستند.

مهدی میرلشگری رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان هم در ادامه این دیدار در زمینه عملکرد این اداره درباره مسائل خانواده‌های تحت پوشش گزارشی را ارائه کرد.

میر لشگری گفت: یکی از مهم‌ترین، بلکه دغدغه اصلی این مجموعه بحث اشتغال افراد زیرپوشش این نهاد است که به یاری خداوند توانسته‌ایم فعالیت‌های زیادی را در این مورد انجام بدهیم و این امر همچنان استمرار دارد.

انتهای پیام/75002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول