اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز درختکاری انجام شد

غرس 230 اصله نهال در بشرویه

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 230 اصله نهال به صورت نمادین توسط جمعی از مسئولان بشرویه غرس شد.

غرس 230 اصله نهال در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در این شهرستان اظهار کرد: کشور ایران با تنوع اقلیمی دارای قابلیت‌های مختلف در منابع طبیعی همچون بیابان‌های وسیع، مراتع بلند، جنگل و زمین‌های کشاورزی است.

رضا مقیمیان ادامه داد: با این وجود خشکسالی‌های متوالی در بعضی مناطق مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است و بی‌توجهی انسان‌ها به منابع طبیعی و تخریب آن همچون کشت نامناسب محصولات کشاورزی، چرای بی‌رویه دام، آتش‌سوزی، ایجاد آلودگی، بهره‌برداری نامناسب از آب‌های زیرزمینی و عوامل انسانی از جمله عواملی هستند که طبیعت را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تنها هشت درصد فضای ایران جنگل و فضای سبز است، تصریح کرد: این نسبت در حالی است که در دیگر کشورهای جهان بیش از 30 درصد جنگل و فضای سبز وجود دارد.

سرانه فضای سبز در ایران برای هر نفر  حداکثر 12 متر مربع است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه افزود: سرانه استاندارد فضای سبز برای هر نفر در جهان 24 تا 32 متر مربع است در حالی که این سرانه در فضاهای برون شهری در ایران بین 7 تا 12 متر مربع است و این بیانگر این مطلب است که ما از نظر فضای سبز با نرم جهانی فاصله زیادی داریم.

مقیمیان یادآور شد: 4 هزار و 350 شهر و روستا در معرض فرسایش بادی قرار دارند که با توجه به وجود بیابان و کمبود فضای سبز در شهرها کاشت درختان ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و آلودگی هوا طبیعت زیبا به همراه محیط سالم و هوای پاک، طراوت و پاکی محیط زیست را برای انسان‌ها فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: به منظور بالا بردن استعداد گیاهی مناطق کویری و بیابانی و جلوگیری از فرسایش خاک نهالکاری در مسیر کمربندی شهرستان با همکاری اداره راه و شهرسازی آغاز شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه اذعان داشت: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 14 هزار و 500 اصله نهال در سطح شهرستان بشرویه توزیع شده که در نخستین روز از هفته منابع طبیعی به طور نمادین 230 اصله نهال غرس می‌شود.

فرماندار بشرویه نیز با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری و تاثیرات مثبت آن عنوان کرد: در دین اسلام نیز کاشت درخت، آبیاری و حفاظت از این نعمت خدادادی سفارش فراوان شده است.

محمد‌علی مهدی‌نژاد اذعان داشت: حیات درخت و فضای سبز حیات بشریت است و لذا باید نهضت درختکاری در جامعه فراگیر شود تا ضمن احترام به محیط زیست فرهنگ درختکاری نیز در کشور احیا شود.

انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول