اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توزیع 500 هزار اصله نهال در یزد

اجرای طرح کمربند سبز تامهر کلید خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد از توزیع 500 هزار اصله نهال در یزد خبر داد و گفت: با توزیع این تعداد اصله درخت به مناسبت روز درخت‌کاری، اجرای طرح کمربند سبز تامهر کلید خورد.

اجرای طرح کمربند سبز تامهر کلید خورد

سیدابوالفضل وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل مناسب درخت‌کاری و با هدف ترویج فرهنگ درخت‌کاری و توسعه فضای سبز، این اداره کل طبق سال‌های گذشته، اقدام به توزیع نهال‌ از گونه‌های کم ‌آب‌خواه کرده است.

وی ادامه داد: توزیع نهال از گونه‌های کم آب‌خواه شامل زیتون، کاج و درختان پهن برگ در نهالستان‌های اداره کل و ادارات منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

وکیلی افزود: این نهال‌ها به صورت رایگان در بین مردم و در سطح مساجد، پادگان‌ها، اصناف و مدارس توزیع می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح کمربند سبز تامهر در منطقه تفت خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این طرح حدفاصل عقاب‌کوه در شهرستان تفت تا چشمه تامهر نهال‌کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی یزد تهیه و توزیع نهال رایگان و درخت‌کاری در هفته منابع طبیعی را اقدام نمادین برای فرهنگ‌‌سازی و ارتقای فرهنگ کاشت و نگهداری درختان بین مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه فضای سبز استان و ایجاد شادابی و طراوت در شهر است، گفت: تمامی نهال‌هایی که توزیع می‌شوند، دارای شناسنامه و مشخصات نهالستان هستند تا بتوانیم پس از توزیع نهال‌ها، کاشت و مراقبت از درختان را رصد کنیم.

انتهای پیام/2464/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول