اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی منطقه رویان ـ نوشهر:

سطح جنگل‌های کشور به 14 میلیون هکتار کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه رویان ـ نوشهر: سطح جنگل در ایران از 30 میلیون هکتار به 14 میلیون هکتار کاهش یافت.

سطح جنگل‌های کشور به 14 میلیون هکتار کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نوشهر، ایرج شاه‌حسینی صبح امروز در مراسم به صدا در آوردن زنگ طبیعت در نوشهر اظهار کرد: سه چهارم خشکی را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند و کشور ما با مساحتی بیش از یک میلیون و 40 کیلومترمربع از جمله کشورهای وسیع دنیا است که رویشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه پنج نوع پوشش گیاهی در کشور داریم، افزود: سطح جنگل‌های کشور 30میلیون هکتار بود که در ابتدا به 18 میلیون هکتار و در نهایت به 14 میلیون هکتار طبیعی و دست کاشت رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول 800 کیلومتر از نوار شمالی 80 گونه درختی و درختچه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: کاهش سطح جنگل‌ها به دلیل تخریب و تجاوز به سطح جنگل‌ها به وجود آمده است.

شاه‌حسینی تصریح کرد: در کشور ما برای هر نفر 2500 متر سرانه جنگل وجود دارد که این رقم در جهان 7500 متر برای هر نفر است، بنابراین ما یک سوم سرانه جهان را داریم.

وی گفت: در خارج از منطقه شمال جنگل‌های زاگرس وجود دارد که از نظر سطح حدود 5.2 میلیون هکتار جنگل کشور را تشکیل می‌دهد و شامل 190 گونه گیاهی در این منطقه رویش دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 7.7درصد از فرسایش خاک جهان در کشور وجود دارد و میزان تعدیل هوا نیز به حدود سه تا چهار درجه می‌رسد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه رویان ـ نوشهر تصریح کرد: جنگل‌ها تا چهار برابر قدرت جذب آب را دارند که ایران با 250 میلی‌متر بارندگی سالانه یعنی یک سوم بارندگی در خارج از کشور را دارد و بر این اساس در زمره کشورهای خشک قرار داریم.

انتهای پیام/86019/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول