اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 14 درصد افزایش محقق شد

حضور 34 درصدی دانش‌آموزان و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمدی در طرح حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از حضور 34 درصدی دانش‌آموزان و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمدی در طرح حفظ قرآن خبر داد.

حضور 34 درصدی دانش‌آموزان و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمدی در طرح حفظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان در مراسم تجلیل از مربیان و مشاوران امور تربیتی لنده با اشاره به فلسفه امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: همان‌گونه که اولیای الهی تربیت و آموزش را برای پیشرفت و بالندگی انسان‌ها درنظر گرفته‌اند، امروز این وظیفه خطیر بر عهده مربیان امور تربیتی در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: امور تربیتی آموزش و پرورش وظیفه سنگین تربیت و آموزش را همزمان بر دوش می‌کشد و راهی برای اصلاح و تربیت جوانان در پیش گرفته است.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر تربیت و آموزش همزمان به خوبی انجام شود؛ نتیجه آن رشد خواهد بود، اما اگر به صورت ناقص اجرا شود، ثمره‌ای جز تباهی و یأس به دنبال نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام شجاعیان تصریح کرد: برای یک تربیت صحیح هفت اصل وجود دارد.

وی افزود: اولین اصل آن اعتدال و میانه‌روی در برخورد و رفتار بوده که باید به درستی در مواقع ضروری سخت‌گیری و در مواقع لازم به آسانی با متربی برخورد کرد.

این مسئول فرهنگی در استان یادآور شد: دومین اصل که باید مورد توجه قرار گیرد، اصل بیم و امید است که باید در تربیت به صورت جد لحاظ شود.

حجت‌الاسلام شجاعیان بیان داشت: جوان و متربی باید از عملکرد خود بیم و امید تشویق و تنبیه داشته باشند تا در رفتار خود تجدیدنظر کند، در غیر اینصورت تربیت ما ناقص خواهد بود.

وی، اصل تدریج را یادآور شد و گفت: رفتار و کردار ما باید به صورت تدریجی باشد که اگر بدون ملاحظه انجام شود، اثرات آن به جای تربیت مخرب است.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اصول تسهیل، زهد و کرامت انسانی را یادآور شد و افزود: خداوند متعال اصل کرامت و عزت انسانی را با خلیفه قرار دادن انسان برای زمین به اثبات رسانده و همه مؤمنان واقعی باید این اصل را به درستی رعایت و در تربیت به آن احترام بگذارند.

وی، بهترین راه تربیت را رام کردن دل‌ها خواند و گفت: با ملایمت و مدارا کردن می‌توان تربیتی صحیح را رقم زد.

حجت‌الاسلام شجاعیان مربی خوب را آن مربی‌ دانست که سختی‌های تربیت را با جان و دل بپذیرد و در راه تربیت کوتاهی نکند.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ قرآنی در استان گفت: 120 مدرسه قرآنی در استان با بیش از 15 هزار دانش‌آموز عضو این مدارس به فعالیت مشغول است.

این مسئول فرهنگی در ادامه به وجود 52 هزار حافظ قرآنی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: در سال جدید باید 20 درصد از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در این طرح شرکت می‌کردند، اما در استان بیش از 34 درصد شرکت کننده ‌داشته‌ایم که این خود تحول بزرگی در فرهنگ قرآنی ماست.

وی به اعزام 104 مبلغ و روحانی در مدارس استان اشاره کرد و اذعان داشت: این روحانیون به صورت مستقر در مدارس فعالیت کرده و با برگزاری نماز جماعت و گفتن احکام برای دانش‌آموزان، زمینه تحول فرهنگی در آنها را فراهم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شجاعیان در پایان بیان داشت: در بحث عترت امسال 510 هیئت دانش‌آموزی و فرهنگی در استان راه‌اندازی شده که همه به صورت فعال به فعالیت مشغول بودند.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول