اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در ایران

دانش‌آموزان کرمانی همیار گردشگران می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: برای نخستین بار در ایران دانش‌آموزان کرمان در ایام نوروز همیار گردشگران می‌شوند.

دانش‌آموزان کرمانی همیار گردشگران می‌شوند

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به منظور راهنمایی گردشگران نوروزی، دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و دانشجویان می‌توانند به صورت داوطلبانه در قالب طرح همیار گردشگری با ستاد تسهیلات استان سفر کنند.

وی افزود: در سال گذشته این طرح با همکاری دانشجویان رشته‌های جهانگردی و هتلداری و راهنمایان تور استان کرمان به مرحله اجرا گذاشته شد که رضایتمندی گردشگران را در پی داشت.

افضلی عنوان کرد: علاقمندان عضویت در طرح همیار گردشگر می‌توانند به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و در شهرستان‌ها به دفاتر نمایندگی مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: در هفته پایانی سال جاری برای همیاران گردشگر کلاس‌های آموزشی در موضوعات مختلفی از قبیل آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و گردشگران استان، نحوه برخورد و مذاکره با گردشگران، نقشه‌خوانی مسیرهای توریستی، چگونگی راهنمایی مسافران در زمینه اسکان، اقامت، پذیرایی و تفریح برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی میراث کرمان با بیان اینکه در نوروز 92 راهنمایی مسافران در اماکن تاریخی و گردشگران به تشکل‌های مردم‌نهاد دوستدار میراث فرهنگی و همچنین دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگران به همیاران گردشگر واگذار می‌شود، خاطر نشان کرد: امید است طرح همیار گردشگر که برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان انجام می‌شود از سال آینده در تمام مناطق ایران اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول