اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در فارس صورت گرفت

برگزاری عصر شعر دانش‌آموزی در اوز

خبرگزاری فارس: با حضور 115 دانش‌آموز، اولیا و مربیان آنان نخستین عصر شعر و مشاعره دانش‌آموزی فارس در اوز برگزار شد.

برگزاری عصر شعر دانش‌آموزی در اوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش اوز، معاون پرورشی و تربیت بدنی این اداره با حضور در این مراسم فرهنگی ادبی که در سالن الزهرا (س) کانون شهید راستگو برگزار شد در جمع فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آنان اظهار داشت: شعر و شاعری آمیخته با فرهنگ ایرانی است و برای ترویج مطالعه کتب ادبی و شعرخوانی در دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی کنیم.

حسن همیشه بهار در ادامه سخنان خود به فصل دوم فعالیت‌های پرورشی برای دانش‌آموزان این منطقه از هفته امور تربیتی تا پایان سال خبر داد و از معاونان و مربیان پرورشی مدارس که همگام با اهداف آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین تلاش می‌کنند تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای پتانسیل‌ها و استعدادهای ویژه‌ای هستند که نباید از دید معلمان پنهان بماند افزود: مربیان با شناسایی و هدایت دانش‌آموزان به مسیر مورد علاقه خود تلاش کنند تا آینده‌سازانی تأثیرگذار به جامعه تحویل دهند.

عضو شورای آموزش و پرورش اوز همچنین خاطرنشان کرد: استقبال 115 دانش‌آموز در گام و تجربه نخست این حرکت فرهنگی به ویژه در دبستان بسیار قابل اهمیت است که وظیفه معلمان را برای آموزش و تعلیم سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر توجه به شعار سال تحصیلی، به دانش‌آموزان توصیه کرد که با اقامه نماز جماعت و رعایت حجاب اسلامی و تلاش در راه تهذیب نفس و تحصیل علم، توطئه دشمن و تهاجم فرهنگی را خنثی کنند.

در این مراسم تعدادی از فرهنگیان و دانش‌آموزان به قرائت اشعار خود به زبان محلی لاری، نظم و شعر نو پرداختند و در برنامه مشاعره مقطع تحصیلی خود شرکت کردند.

اجرای برنامه گلستان‌خوانی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مراسم بود که برای نخستین بار در فارس توسط معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه اوز انجام شد.

انتهای پیام/2448/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول