اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس صورت گرفت

گلایه پیروانی از بی‌توجهی به فوتبال ناشنوایان / فوتبال ایران حرفه‌ای نیست

خبرگزاری فارس: مدیر فنی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران گفت: فوتبال ناشنوایان در حالی مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد که ورزشکاران ناشنوا در این چند سال آبرو و اعتبار زیادی برای ورزش ایران خریدند.

گلایه پیروانی از بی‌توجهی به فوتبال ناشنوایان / فوتبال ایران حرفه‌ای نیست

غلامحسین پیروانی امروز در حاشیه برگزاری روز پایانی مسابقات فوتبال ناشنوایان قهرمانی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فوتبال و فوتسال ناشنوایان طی چند سال اخیر در مسابقات بین‌المللی خوش درخشیده و عناوین خوبی را کسب کرده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی‌های انجام شده در قبال فوتبال ناشنوایان گفت: از اینکه به این ورزشکاران کم‌توجهی می‌شود، گلایه‌مندم، زیرا این تیم در مسابقات مختلف خوش درخشیده و هیچ گاه زنگ تفریح سایر تیم‌ها نبوده است، اما به جای در نظر گرفته شدن عناوین و عملکرد این تیم و توجه بیشتر به فوتبال ناشنوایان شاهد کم‌توجهی و بی‌توجهی به ورزشکاران ناشنوا هستیم.

پیروانی با بیان اینکه مؤمن واقعی کسی است که خدا ترس باشد، ابراز داشت: ما فقط شعار می‌دهیم که به ورزش ناشنوایان خدمت می‌شود و برای فوتبالیست‌ها میلیاردی خرج می‌کنیم که نوش‌جانشان، اما چرا برای ورزش ناشنوایان و فوتبال این ورزشکاران بودجه و اعتباری صرف نمی‌شود.

مدیر فنی تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان عنوان کرد: به دلیل مشکلات مالی بیشتر تیم‌ها حتی تیم تهران در این رقابت‌ها حضور ندارند به نظر من غیبت تیم پایتخت در مسابقات قهرمانی کشور گریه دارد، پارالمپیکی‌ها و ورزشکاران ناشنوا در این چند سال آبرو و اعتبار زیادی برای ورزش ایران خریدند، اما مسئولان آن گونه که باید به این ورزشکاران بها دهند، اقدام نمی‌کنند.

پیروانی در مورد سطح کیفی مسابقات گفت: مسابقات سطح کیفی خوبی دارند، تعدادی بازیکن را زیر نظر گرفته‌ایم، اما با توجه به اینکه فوتبال ناشنوایان ما پس از برگزاری این رقابت‌ها تا سال آینده تعطیل می‌شود و این بازیکنان تمرینی ندارند و در مسابقات دیگری شرکت نمی‌کنند، کار با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این شرایط تغییر نکند، فوتبال ناشنوایان ما پیشرفت خود را ادامه نمی‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر رقبای ما با برنامه‌ریزی مشغول آماده‌سازی تیم‌های خود هستند و با این وجود نباید انتظار درخشش در مسابقات بلغارستان را داشت.

فجر تیم محبوبم است

پیروانی درباره جدایی خود از ابومسلم مشهد عنوان کرد: ابتدای فصل بود که آقای مهاجرانی به من پیشنهاد داد تا برای تغییر وضعیت فوتبال مشهد به ابومسلم بروم، وی مربی من در تیم ملی جوانان بود و به دلیل کسوت و احترامی که برای وی قائل بودم این پیشنهاد را پذیرفتم و در ابتدا تصور داشتم مهاجرانی در ابومسلم همه‌کاره است، اما وقتی دیدم در آن جا هم به تیم اهمیت نمی‌دهند از این تیم جدا شدم.

وی درباره وضعیت تیم فوتبال فجر سپاسی در لیگ برتر فوتبال کشور گفت: فجر نتایج خوبی گرفته و باید از مسئولان و همه دست‌اندرکاران تیم قدردانی کرد، اما همین مسئولان باید به فکر ادامه راه باشند، ما اگر خواهان موفقیت فجر در فوتبال کشور هستیم باید از این تیم حمایت کنیم تا در ادامه زمین‌گیر نشود.

پیروانی در پاسخ به سئوالی در مورد راهیابی تیم ملی به جام جهانی با کی‌روش گفت: کار خیلی مشکل شده است، امیدوارم بتوانیم با وجود هزینه‌های انجام گرفته راهی جام جهانی شویم.

مدیر فنی تیم ملی ناشنوایان خاطر نشان کرد: فوتبال ما تنها نامش حرفه‌ای است و به غیر از دو، ‌سه زمین چمن کدام ورزشگاه و چمن خوب و با کیفیت را داریم، ما حرفه‌ای نیستیم و مشکلات ساختاری و تشکیلاتی زیادی داریم، برخورداری از امکانات و ساختار، اساس حرفه‌ای شدن است.

پیروانی با اشاره به ناکامی فوتبال ملی در رده‌های سنی عنوان کرد: به رده‌های سنی نمی‌رسیم در این بین علاوه بر تیم ملی در باشگاه‌ها هم به تیم‌های پایه کم توجهی می‌شود به غیر از چند تیم اندک کدام باشگاه‌ها به بازیکنان رده‌های خود حقوق می‌پردازند، همه گرسنه هستند.

وی در مورد معرفی چند بازیکن جوان و ملی‌پوش به فوتبال کشور در دوران حضورش در باشگاه شهید سپاسی گفت: تمام این بازیکنان را از تیم امید آوردم، این کار دل و جرأت می‌خواست، من بازیکنی چون امید روانخواه را در سن 16 سالگی در دیدار برابر استقلال به میدان فرستادم تا در برابر بازیکن باتجربه‌ای همچون علی منصوریان بازی کند و یا غلام رضایی را که در 17 سالگی به تیم بزرگسالان آوردم.

وی افزود: در این بین خودم را در معرض خطر قرار می‌دادم، اما این بازیکنان بودند که به خوبی توانایی خود را نشان می‌دادند.

پیروانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد تا به فجر سپاسی بازگردد، اذعان داشت: فجر تیم محبوبم است با این تیم عناوین زیادی را به دست آوردم و روزهای تلخ و شیرین زیادی را در فوتبال تجربه کرده‌ام، این تیم اکنون نتایج خوبی را کسب کرده و موفق است.

این مربی پیشکسوت مهدی رحمتی را بهترین بازیکنی دانست که توانسته تاکنون به فوتبال کشور معرفی کند.

وی درباره باشگاه مس و حضورش بر روی نیمکت این تیم گفت: مس باشگاهی با ظرفیت است و تاکنون در دوران مدیریت نیک‌نفس و برهانی‌نژاد پیشنهاداتی برای حضور در کرمان و پذیرفتن سمت سرمربیگری این تیم را داشته‌ام، اما قسمت نشد تا به کرمان بیایم.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول