اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهروان

تیم‌های فوتبال تراز مالی منفی دارند / اتفاقات فوتبال ایران در جهان بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان لیگ آزادگان گفت: بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ما ترازهای مالی منفی دارند.

تیم‌های فوتبال تراز مالی منفی دارند / اتفاقات فوتبال ایران در جهان بی‌نظیر است

غلامرضا بهروان روز گذشته در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان فوتبال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هر سه نماینده استان کرمان حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور وضعیت خوبی دارند و در این بین تیم مس سرچشمه به واسطه حضور در بین تیم‌های بالای جدول در معرض صعود به لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.

وی با اشاره به حساسیت بسیار بالای مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل جاری بیان داشت: پنج هفته فوق‌العاده حساس از مسابقات باقی مانده است و با توجه به شانزده تیمی شدن لیگ برتر فوتبال کشور در فصل آینده و سقوط هشت تیم از لیگ دسته اول به لیگ دوم کشور مسابقات در هفته‌های پایانی حساسیت زیادی دارند.

رئیس سازمان لیگ آزادگان  تصریح کرد: هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل جاری 27 فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های این نشست را بررسی موانع و مشکلات تیم‌های صعود کننده از لیگ دسته اول فوتبال کشور به لیگ برتر دانست و ابراز داشت: تیم‌هایی که برای نخستین بار در فصل آینده لیگ برتر فوتبال کشور را تجربه می‌کنند باید از الزامات و زیرساخت‌های اولیه و مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار باشند.

بهروان عنوان کرد: داشتن هیئت مدیره، منابع مالی مشخص، تراز مالی مثبت، توجه به فوتبال پایه، استعدادیابی، برخورداری از سیستم هتلینگ، ورزشگاه مناسب و نداشتن بدهی از مهمترین قواعد و قوانینی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حرفه‌ای شدن فوتبال در کشور ما به دنبال آن است و این مسائل باید از سوی باشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در فوتبال ما روی می‌دهد در اکثر کشورهای دنیا وجود ندارد، گفت: هیئت مدیره و اسپانسری که از یک تیم حمایت می‌کند، باید تضمین دهد این حمایت و مدیریت را در تمام فصل از تیم داشته باشد نه اینکه در وسط فصل به صورت ناگهانی تیم را رها کرده و همه چیز را به اما و اگر بسپارد.

بهروان با بیان اینکه عادت دارم تا تمام مسائل را صریح و شفاف بیان کنم، افزود: بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ما ترازهای مالی منفی دارند.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید که حداقل نور ورزشگاه باید یک هزار و 200 لوکس باشد، اما همین قوانین و مقررات می‌گوید در فوتبال حرفه‌ای این نور باید 2 هزار لوکس باشد و یا اینکه تماشاگر شما باید در ورزشگاه از امکانات رفاهی برخوردار باشد و در زیر یک سقف بازی را به تماشا نشیند.

بهروان در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت داوری مسابقات لیگ دسته اول گفت: جلساتی با مسئولان داوری لیگ داشته‌ام و یکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در این مورد استفاده از داوران واجد شرایط و لیگ برتری در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ دسته اول کشور بود که داوری‌های لیگ دسته اول در ماه اخیر کیفیت لازم را نداشته است.

وی یکی از نکات قابل توجه در فوتبال حرفه‌ای را توجه به فوتبال پایه و بازیکن‌سازی دانست و ابراز داشت: باشگاه مس رفسنجان طی چند سال اخیر بازیکنانی با کیفیت و در سطح ملی را به فوتبال کشور معرفی کرده است و این نوع نگاه باید در بین سایر باشگا‌‌ه‌های ما تعمیم پیدا کند و باشگاه‌ها به امر استعدادپروری توجه بیشتری کنند.

بهروان ابراز داشت: نگاه کوتاه مدت مدیران فوتبالی ما به فوتبال یکی از معضلات و مشکلات اصلی است و مدیران فوتبال با توجه به فضای حاصل از نتیجه‌گرا بودن فوتبال در کشور امنیت شغلی ندارند و به همین دلیل به فوتبال پایه و ایجاد ساختار مناسب برای رشد فوتبال در سطوح پایه توجه آن چنانی نمی‌کنند.

وی درباره کنار گذاشته شدن خود از ریاست سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال به دلیل دو شغله بودن اذعان داشت: پاسخ این سؤال را باید از آقای کفاشیان بپرسید.

انتهای پیام/80011/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول