اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان

تیم‌های دسته اولی فوتبال به ایجاد زیرساخت‌ها ملزم شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان گفت: یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در بیست و هشتمین جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان، ملزم ساختن تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور به ایجاد زیرساخت‌هاست.

تیم‌های دسته اولی فوتبال به ایجاد زیرساخت‌ها ملزم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینلی عصر امروز در پایان برگزاری بیست و هشتمین جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان اظهار داشت: این جلسه در حضور سرپرست و رئیس سازمان لیگ برتر برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی افزود: اتخاذ تصمیماتی در راستای نظارت و مدیریت هر چه بیشتر هفته‌های پایانی لیگ دسته اول فوتبال کشور، مبارزه با دوپینگ، انتخاب تیم‌های داوری با تجربه و کاردان در مسابقات حساس و همچنین فراهم ساختن امنیت هرچه بیشتر مسابقات در این هفته از جمله مواردی بود که در این نشست به  بحث و بررسی گذاشته شد.

زینلی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در این نشست به  کفاشیان ارجاع می‌شود، گفت: کفاشیان نیز با ابلاغ این تصمیمات به مجموعه‌های مختلف عضو سازمان لیگ اقدامات اولیه را برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: به دلیل حساسیت زیاد مسابقات در هفته‌های پایانی این اقدامات تاثیرات مثبتی را در برگزاری مطلوب مسابقات به جای می‌گذارد.

زینلی یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در این نشست را ملزم ساختن تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور به ایجاد زیرساخت‌ها دانست و افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از این پس تیم‌های لیگ یکی باید از استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای حرکت در مسیر حرفه‌ای شدن برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس این تصمیم تیم‌هایی که به لیگ برتر فوتبال کشور صعود می‌کنند، باید دارای اساسنامه، هیئت‌مدیره، ورزشگاه و زیرساخت‌های کلی باشند.

زینلی افزود: بر اساس آیین‌نامه ارسالی از سوی هیئت رئیسه سازمان لیگ دسته اول فوتبال کشور به هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌های حاضر در لیگ دسته اول، ملاک حضور یک تیم صعود کننده به  لیگ برتر فوتبال کشور علاوه بر کسب امتیاز لازم، برخورداری از امکانات و زیرساخت‌ها است.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان خاطرنشان کرد: این تصمیم در مقطع فعلی باید مورد توجه تیم‌های بالا نشین لیگ دسته اول فوتبال کشور قرار گیرد، تیم‌هایی که خود را در شرایط صعود به دسته برتر کشور می‌دانند از هم‌اکنون و با توجه به فاصله زمانی تا برگزاری لیگ برتر فصل آینده می‌توانند با برنامه‌ریزی اقدامات لازم را در مسیر حرفه‌ای شدن فوتبال خود بردارند.

زینلی بیان داشت: برخورداری از یک ورزشگاه با استانداردهای لازم، مشخص بودن صاحبان سهام، مشخص بودن مالک و صاحب باشگاه، نداشتن بدهی مالیاتی، داشتن تراز مالی شفاف و مثبت  و دارا بودن هتل و فرودگاه از دیگر موارد مورد تاکید برای احراز صلاحیت تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر فوتبال کشور در این نشست اعلام شد.

مدیر امل باشگاه صنعت مس رفسنجان توجه ساختاری به امر استعدادیابی را از دیگر  موارد مورد تاکید این نشست دانست و اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست از این پس باشگاه‌ها باید حداقل 20 درصد از بودجه خود را به تیم‌های پایه اختصاص دهند.

زینلی تصریح کرد: در صورتی که یک تیم برخی از امکانات مورد نظر را نداشته باشد و برای آنکه حقی از آن منطقه و استان پایمال نشود، هیئت رئیسه برای تصمیم‌گیری در این مورد اختیار تام را به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال داد و بر این اساس اگر شهری در مجاورت شهر مورد نظر امکانات لازم را دارا باشد این دیدار در آن شهر برگزار و در غیر این صورت این تیم باید مسابقات خود را در استان همجوار خود برگزار کند.

انتهای پیام/80011/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول