اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی تفصیلی فارس با یک پیشکسوت داوری فوتبال

نگاه مسئولان به پیشکسوتان فوتبال ناچیز است

خبرگزاری فارس: نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و پیشکسوت باسابقه و مطرح فوتبال گفت: نگاه مسئولان به پیشکسوتان بسیار ناچیز بوده است که امیدواریم این نگاه اصلاح شود.

نگاه مسئولان به پیشکسوتان فوتبال ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، ورزش فوتبال از آغاز تاکنون مورد توجه اقشار مختلف به‌ ویژه قشر جوان قرار داشته است و به همین دلیل موجب شده تا هر روز این ورزش هیجان‌انگیز بر محبوبیتش بین نسل جوان افزوده شود.

امروز جایگاه این ورزش تا جایی ارتقا یافته که پول‌های هنگفتی صرف آن شده و استعداد‌هایی که وارد این عرصه شده پس از یک عمر تلاش اسطوره فوتبال لقب گرفته و در جهان مشهور می‌شوند.

طاهر طاهرخانی پیشکسوت فوتبال و داور منتخب و ملی از جمله فوتبال دوستانی است که سال‌های زیادی از عمر خویش را با تمام سختی‌ها و ناملایمات صرف این ورزش هیجان‌انگیز و پر التهاب کرده است و در این مسیر حرف‌های ناگفتنی فراوانی دارد، پای صحبت‌های این ورزشکار که به تازگی نیز به جمع نمایندگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی پیوسته است، می‌نشینیم.

فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید.

ـ اینجانب طاهر طاهرخانی در سال 1349 در محله قدیم راه شهر تاکستان تولد یافته و هم‌اکنون کارمند آموزش و پرورش تاکستان با 25 سال سابقه بوده و در سالن ورزشی شهید فهمیده شهر تاکستان نیز در حوزه تربیت‌‌بدنی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنم.

ورزش فوتبال را از چه زمانی آغاز کردید؟

از سال 61 عضو تیم فوتبال شهر تاکستان بودم و پس از آن در تیم‌های بانک ملی و اداره آب نیز برای مدتی به بازی پرداختم.

نحوه ورودتان به صحنه داوری را شرح دهید.

سال 64 که با حرارت بالایی مشغول بازی فوتبال در تاکستان بودم، یکی از پیشکسوتان آن دوران جناب آقای اسد‌الله طاهر‌خانی آمد و پیشنهاد کمک داوری را به بنده داد که پس از کمی فعالیت از همان زمان به داوری علاقه‌مند شده و مشغول این کار شدم.

در خصوص فعالیت‌های رسمی داوری توضیح دهید.

داوری رسمی باشگاهی را از سال 65 با سوت‌زنی برای جوانان آغاز کردم و در سال‌های بین 67 تا 70 با آنکه کارت داوری نداشتم با تلاش خود و دوستان در سطح باشگاه‌های کشور فعالیت کرده و در این برهه حتی با آموزش و پرورش نیز همکاری می‌کردم.

چگونه وارد فاز قهرمانی شدید؟

از سال 80 وارد فاز قهرمانی کشور از گروه نوجوانان شده و تا چهار سال در لیگ کشور فعالیت به عنوان کمک داور فعالیت داشته و داوری می‌کردم.

چگونگی انتخاب خویش به عنوان نماینده فدراسیون کشوری را توضیح دهید.

امسال و پس از 10 سال داوری در لیگ کشور به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال کشوری انتخاب شده و قرار است به عنوان نخستین نماینده فدراسیون فوتبال ایران به عنوان ناظر مسابقات توسط خود فدراسیون به بازی‌های بین‌المللی اعزام شوم.

ارتقای درجه داوری‌ شما چه سالی بود؟

بنده درجه سه داوری را در سال 1372 گرفته و پس از چهار سال در سال 76 درجه دو را گرفتم.

همچنین در سال 78 موفق به اخذ درجه یک داوری شده و پس از آن در سال 82 درجه ملی داوری فوتبال را کسب کردم.

حمایت‌های معنوی به چه میزان در دست‌یابی به اهداف شما همراه شد؟

اول از همه لطف خدا در تمامی حالات شامل حال بنده شده  و پس از آن حمایت‌های خانواده، داوران و دیگر عزیزان در دست‌یابی بنده به این مقام سهم بسزایی را ایفا کرد.

دغدغه‌های طاهر طاهرخانی چیست؟

بنده تاکنون متحمل مشکلات زیادی شده‌ام طوری که چند بار طی سال‌های مختلف قصد کنار گذاشتن داوری را داشتم که تعلق خاطر به هدف موجب ادامه دادن این رشته شد و هم‌اکنون نیز که در حال مصاحبه با شما هستم به خاطر این هدف مشکلات زیادی برایم درست شده است که تمام آن ها را تحمل می‌کنم.

مسئولان ورزشی برخوردشان با شما چگونه است؟

برخی از مسئولان ورزشی حتی یک سراغ از پیشکوستان نیز نگرفته و اصلا از آنان خبر ندارند، طوری که بارها بنده با آن ها روبرو شده‌ام اما دریغ از بیان تبریک خشک و خالی که خستگی را از تن بیرون کند اما خبری نبود.

برخورد پیشکسوتان داوری با بنده تا امروز قابل تقدیر بوده است که البته خودم نیز امروز جزو قشر پیشکسوت در عرصه ورزش و داوری به حساب می‌آیم.

بنده در داوری به هدف اصلی خودم نرسیدم و از این به‌ بعد نیز با مشکلات جدی‌تری روبرو می‌شوم سعی می‌کنم در پست جدید به عنوان نماینده فدراسیون با تلاش به بازی‌های لیگ برتر رسیده و بتوانم نقش‌آفرین شوم.

توصیه شما به قشر علاقه‌مند به فوتبال چیست؟

بعد از 20 سال تجربه داوری به جوانان که علاقه‌مند حضور در این راه بوده و خواستار پیشرفت هستند توصیه می‌کنم که انتقاد‌پذیر بوده و اطلاعات داوری خویش را زیاد کنند، با تمام مشکلات بجنگند و البته گاهی امکان درست شدن حاشیه‌هایی در ورزش وجود دارد که توصیه می‌کنم در این حاشیه‌ها نرفته و آمادگی بدنی خود را همچنان  داشته و آن را حفظ کنند.

===================

گفت‌و‌گو از رسول لامعی رامندی

===================

انتهای پیام/77005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول