اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه کرمان خبر داد

چشمان منتظر 163 زندانی به دست خیران / 3 میلیارد تومان برای آزادی آنان نیازمندیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: حدود 3 میلیارد تومان برای آزادی 163 نفر زندانی واجد شرایط نیاز است، بنابراین امیدواریم با کمک‌های خیران زمینه آزادی آن‌ها تا پایان سال فراهم شود.

چشمان منتظر 163 زندانی به دست خیران / 3 میلیارد تومان برای آزادی آنان نیازمندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید حجت موسوی‌قوام بعد از ظهر امروز در آیین جشن گلریزان در این شهرستان اظهار داشت: ستاد دیه کشور در ماه مبارک رمضان سال 69 توسط شهید لاجوردی بنیانگذاری شد و ستاد دیه استان کرمان نیز در سال 78 با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که ما برای آزادی آن‌ها از زندان جمع شدیم، بزهکار نیستند، بلکه گرفتار هستند، افزود: ما در این اقدام دو فاکتور مهم داریم که یکی نیازمندی افراد است و برای احراز آن تحقیق می‌کنیم و دیگری عدم سابقه کیفری آنان است، البته باید جرمی که اتفاق افتاده نیز غیرعمد باشد.

موسوی‌‌قوام تصریح کرد: طی مدت زمان فعالیت این ستاد در استان کرمان دولت کمک‌های خوبی اختصاص داده و بخش مهم اعتبارات نیز توسط مردم به ویژه از برگزاری جشن‌های گلریزان تأمین شده است.

وی با اشاره به تهیه جدول فرآیند برای این بدهکاران ابراز داشت: با شاکیان این افراد رایزنی صورت گرفته و رضایت آن‌ها جلب شده است تا بخشی از این بدهی بخشوده شود و بخش دیگر توسط خود مددجو و ستاد دیه پرداخت می‌شود.

موسوی‌قوام با بیان اینکه بخشی از رسالت ستاد دیه که از ابتدای سال جاری دنبال شده، پیشگیری و آموزش خانواده‌ها است عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری جشن گلریزان آموزش است تا این راه بسته شده و خارج از زندان مشکل رفع شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه این جشن با دو هدف جمع‌آوری کمک مردم و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ستاد برگزار می‌شود، گفت: در استان کرمان رایزنی با 187 نفر از شاکیان مددجویان به نتیجه رسیده و در این راستا 208 میلیارد ریال برای مددجویان تخفیف گرفته شده است.

موسوی‌قوام بیان داشت: 132 نفر از مددجویان در پرداخت بدهی خود مشارکت داشته و 20 میلیارد ریال آن را پرداخت کردند، اما امروز 163 مددجوی واجد شرایط دریافت کمک نیز در استان وجود دارد که تحمل حبس می‌کنند.

وی با اعلام این خبر که رقم پرداخت دیه کاهش داشته است به‌گونه‌ای که در این زمینه 34 زندانی داریم، افزود: 59 نفر چک برگشتی و 70 نفر نیز به دلیل مهریه و نفقه در زندان هستند که حدود 3 میلیارد تومان برای آزادی این 163 نفر زندانی واجد شرایط نیاز است، بنابراین امیدواریم با کمک‌های خیران زمینه آزادی آن‌ها تا پایان سال فراهم شود.

موسوی‌قوام با بیان اینکه این آخرین جشن گلریزان استان کرمان در سال جاری است، بیان داشت: در حوزه درمان آنچه وظیفه ستاد دیه بود به خوبی انجام شده است، اما در حوزه پیشگیری و فرهنگ‌سازی این تنها وظیفه ستاد دیه نیست، بلکه همه نهادها باید در این زمینه همکاری کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی اذعان داشت: هر روز یک نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه وارد زندان می‌شود که این نیازمند فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها است تا شاهد بروز این انتظارهای نامعقول نباشیم.

انتهای پیام/80002/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول