اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مهریه عامل گرفتاری بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد جیرفت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان جیرفت به دلیل عدم پرداخت مهریه گرفتار شده‌اند.

مهریه عامل گرفتاری بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد جیرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسگری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت روز امور تربیتی اظهار داشت: این نهاد مقدس در سال 59 توسط دو سردار بزرگ تعلیم و تربیت شهیدان رجایی و باهنر در آموزش و پرورش بنا نهاده شده است.

وی افزود: امور تربیتی به منظور گسترش فرهنگ اسلامی، احترام، عمل و آگاهی نسبت به ارزش‌های دینی، ترغیب و تشویق دانش‌‌آموزان به اخلاق پسندیده و همچنین عمل به احکام و تعالیم حیات‌بخش اسلام در مجموعه آموزش و پرورش بنیانگذاری شده است.

عسگری با بیان اینکه این نهاد مقدس و میراث ارزشمند دستخوش یک سری بی‌مهری‌ها در برخی مقاطع تاریخی و دولت‌ها قرار گرفته بود، تصریح کرد: اما به لطف الهی در دولت نهم و دهم مجدداً امور تربیتی در آموزش و پرورش احیا و کار تعلیم و تربیت از سر گرفته شد.

کسب رتبه اول امور تربیتی جیرفت در استان

وی با اشاره به کسب رتبه اول امور تربیتی شهرستان جیرفت در استان کرمان ابراز داشت: این موفقیت تنها در سایه تلاش مربیان این بخش به دست آمده است و امیدواریم آنان در تربیت نسل جوان بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی موفق شوند.

عسگری همچنین با توجه به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی در سال 57 عنوان کرد: این کمیته نخستین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تأسیس شده که نشان‌دهنده توجه ایشان به اقشار محروم جامعه است.

امام جمعه جیرفت با بیان توصیه قرآن کریم به انفاق و نیکوکاری گفت: امام راحل خدمت به محرومان را به مثابه یک عبادت بزرگ دانسته، آنان را اولیا نعم همه می‌خواندند و در این زمینه توصیه‌های فراوانی نسبت به حفظ حرمت اقشار نیازمند کرده است.

عسگری با اشاره به اینکه از 14 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است، بیان داشت: در این هفته با همکاری کمیته امداد امام خمینی، صدا و سیما، اداره آموزش و پرورش و بسیج شهرستان جیرفت کمک‌های مردمی جمع‌‌آوری می‌شود تا قبل از فرا رسیدن سال نو میان نیازمندان توزیع شود.

530 میلیون تومان کمک‌های مردمی جیرفت به کمیته امداد

وی میزان کمک‌های مردمی در هفته احسان و نیکوکاری توسط مردم شهرستان جیرفت را در سال گذشته 160 میلیون و 962 هزار و 625 تومان خواند و اذعان داشت: همچنین کمک‌های این مردم شریف به کمیته امداد امام خمینی طی سال گذشته 533 میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

عسگری خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز 11 میلیارد و 172 میلیون 300 هزار تومان کمک‌های دولتی به این نهاد اختصاص گرفته و در بخش‌های مختلف آموزش، درمان، اشتغالزایی، مسکن و ... هزینه شده است.

کسب رتبه نخست اهدا و مصرف خون جیرفتی‌ها در استان

وی با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت از نظر مصرف خون و فرآورده‌های خونی در میان شهرستان‌های استان کرمان به جز مرکز آن رتبه اول را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت:‌ ماهانه 700 کیسه معادل یک هزار و 100 واحد خون در این شهرستان مصرف می‌شود.

عسگری همچنین شهر جیرفت را دارای رتبه نخست اهدای خون در میان تمام شهرهای استان ذکر و تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو و احتمال وقوع حوادث جاده‌ای می‌طلبد، شهروندان جیرفتی بار دیگر برای اهدای خون اقدام کنند.

از استفاده خودروی بدون بیمه خودداری کنید

وی با بیان اینکه بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان جیرفت به دلیل عدم پرداخت مهریه گرفتار شده‌اند، افزود: میزان سنگین مهریه با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست، زیرا در روایات از جمله ویژگی‌های یک دختر خوب را مهریه سبک دانسته‌اند.

عسگری با تأکید بر آسان گرفتن امر ازدواج توسط خانواده‌ها عنوان کرد: هرگز سنگینی مهریه موجب سعادت زن و شوهر نمی‌شود، بنابراین می‌طلبد از قرار دادن چنین مهریه‌هایی که عاقبتی جز زندان ندارد، خودداری شود.

وی دومین گروه زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان جیرفت را بدهکاران به واسطه تصادف‌ها دانست و ابراز داشت: نباید به ویژه در ایام عید توسط افراد از موتورسیکلت و خودروی بدون بیمه استفاده شود تا از وقوع اتفاق‌های احتمالی که ضربه‌های جبران‌ناپذیری به دارندگان این وسایل و سایر مردم وارد می‌‌کند، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول