اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

شیوه‌های هنری بهترین روش ترویج فرهنگ قرآنی است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه همه باید در ترویج فرهنگ قرآنی احساس مسئولیت کنند، گفت: شیوه‌های هنری بهترین روش ترویج فرهنگ قرآنی است.

شیوه‌های هنری بهترین روش ترویج فرهنگ قرآنی است

حمید حاذق‌نیکرو امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات «الله تی‌تی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه قرآن کریم، آسمانی مملو از ستارگانی است که می‌تواند راهنمای زندگی دنیوی و آخرت انسان‌ها باشد، اظهار کرد: باید مفاهیم عمیق قرآن کریم را شناخت.

*قرآن سرشار از نشانه‌های هنری است

وی با بیان اینکه قرآن کریم سرشار از نمادها و نشانه‌های هنری است، تصریح کرد: ظرفیت موضوعی قرآن کریم زیاد است.

به گفته این مسئول، می‌توان میلیون‌ها سوژه در حوزه‌های فیلم‌سازی، تئاتر، گرافیک، هنرهای تجسمی، داستان و ... از آیات قرآن به دست آورد.

حاذق‌نیکرو به فعالیت‌های مناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: راهبرد خوبی برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور تدوین شده است.

*شیوه‌های هنری بهترین روش ترویج فرهنگ قرآنی است

وی شیوه‌های هنری را بهترین روش برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و افزود: تولید و خلق آثار مختلف هنری قرآنی می‌تواند در قالب گروه‌های مختلف هنری انجام شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به برگزاری جشنواره بزرگ آیات قرآنی در حوزه‌های مختلف در سطح استان‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا برگزاری بخش گرافیک و ترسیم جشنواره ملی آیات قرآنی به گیلان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات با نام «الله تی‌‌تی» در گیلان برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره دارای دو بخش پوستر و تصویرسازی است.

حاذق‌نیکرو به اهداف برگزاری جشنواره ملی «الله تی‌‌تی» اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف ارزیابی و بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت آموزه‌های قرآنی، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هنرمندان با مفاهیم بلند قرآن، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی با استفاده از زبان هنر برگزار می‌شود. 

وی، تشویق هنرمندان در راستای خلق آثار ماندگار با الهام از آموزه‌های قرآنی، رشد و اعتلای هنر دینی، معرفی آخرین دستاوردهای هنرهای تجسمی معاصر ایران، ارتقای ارتباط بین هنرمندان معاصر ایران و شناسایی هنرمندان معاصر فعال را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی الله‌ تی‌تی در رشت ذکر کرد.

*ارسال 473 اثر به جشنواره «الله ‌تی‌‌‌ ‌تی»

این مسئول، موضوعات جشنواره الله‌‌ تی‌‌تی را شامل قرآن کریم، زندگی پیامبران، سیمای انسان در قرآن، قیامت، بهشت و دوزخ در قرآن، موضوع آزاد با الهام از آموزه‌های قرآنی، هفته وحدت با نام پیامبر اعظم (ص) و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع 473 اثر از 173 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات «الله ‌تی تی» ارسال شده است.

حاذق‌نیکرو با تصریح بر اینکه 312 اثر در بخش پوستر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: 54 اثر از آثار ارسال شده به مرحله داوری نهایی و برای حضور در نمایشگاه فرستاده شده است.

*حضور 99 اثر در نمایشگاه «الله تی‌‌تی»

وی تعداد آثار بخش تصویرسازی را 161 اثر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، 45 اثر برای بخش داوری نهایی و حضور در نمایشگاه ارسال شده است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مجموع آثار حاضر در نمایشگاه «الله تی‌تی‌» را 99 اثر از هنرمندان مختلف سراسر کشور برشمرد و تصریح کرد: در هر بخش به سه اثر برگزیده تندیس، لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به وظایف رسانه‌ها در ترویج معارف قرآنی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به ترویج فرهنگ قرآنی برای نوآوری، تقویت، ارتقا و اطلاع‌رسانی صحیح اهتمام ورزند.

حاذق‌نیکرو، احساس مسئولیت تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها و آحاد مردم در ترویج فرهنگ قرآنی را ضروری دانست.

به گفته وی، اگر در سبک زندگی انسان‌ها قرآن حضور مؤثری داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول