اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

قرآن مسیر زندگی را به انسان‌ها می‌آموزد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: قرآن کتاب باارزشی است که مسیر زندگی را می‌آموزد و باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

قرآن مسیر زندگی را به انسان‌ها می‌آموزد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله دانشگاهی در دانشگاه جیرفت اظهار داشت: سعی کنید، اهل تدبر در قرآن باشید، قرائت قرآن و نگاه کردن به مصحف قرآن بسیار خوب است، اما قرآن در بحث قرائت امر به تلاوت کرده و بحث تدبر را با توبیخ بیان کرده است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که در قرآن تدبر نمی‌کنید، یعنی باید تدبر کنید، قفل‌های دل را بردارید تا قرآن به دل‌ها راه پیدا کند و اهل تدبر در آن باشید، زیرا هیچ چیز در این راستا به جایگاه تدبر در قرآن و عمل به آن نمی‌رسد، هر چند همه این موارد نیاز است.

عسکری تصریح کرد: شما در دانشگاه به دنبال تحصیل علم و دانش هستید، زلال‌ترین و اصلی‌ترین علوم و معارف در قرآن کریم بیان شده است، در جاهایی که ما از چشمه‌سار قرآن فاصله می‌گیریم، به دنبال سراب هستیم و هر چه بیشتر پیش می‌رویم، تشنه‌تر می‌شویم و باید به قرآن برگردیم.

وی خاطر نشان کرد: انسان‌هایی که با قرآن زندگی کردند، اتفاقات حیرت‌انگیزی را در زندگی خود تجربه کرده‌اند که تصور آن در ذهن نمی‌گنجد، برخی فکر می‌کنند، قرآن فقط همین الفاظ است و نمی‌توانند، آن را درک کنند در حالی که قرآن جذبه بسیار دارد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه قرآن کتاب باارزشی است که مسیر زندگی را می‌آموزد و باید از آن نهایت استفاده را کنیم، گفت: اگر یک جرعه از کوثر قرآن را به کام تشنه دانشگاه‌ها بریزیم، دیگر هیچ دانش، علم و حکمتی به کام آنها شیرین نمی‌آید، همه علوم و معارف در قرآن است به دنبال علوم قرآنی بروید و اهل تدبر باشید.

انتهای پیام/80002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول