اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای هفت‌سین قرآنی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی هفت سین قرآنی در امامزادگان سطح استان گسترده خواهد شد.

اجرای هفت‌سین قرآنی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‎الاسلام فیض الله اسدپور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امامزادگان شاخص استان، برگزاری نماز جماعت در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه‌ای که در مسیر مسافران عید نوروز قرار دارند، انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌‌های فرهنگی در طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان شاخص استان افزود: برگزاری ویژه برنامه برای تحویل سال نو نظیر تهیه هفت سین‌های قرآنی و معنوی در امامزاده‎ها نمونه‌هایی از این اقدامات است.

اسدپور از اجرای طرح آرامش بهاری از 29 اسفندماه در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در این طرح با توجه به حضور مردم در امامزادگان طی ایام نوروز، برنامه‌های فرهنگی برای آنان پیش‌بینی شده است تا گامی به منظور ارتقای معرفتی آنان برداشته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با اجرای برنامه‌های فرهنگی، معنوی و قرائت دعای تحویل سال و توزیع بسته‌های اطلاع‌رسانی و معرفی بقاع و موقوفات شاخص، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نماز جماعت و مراسمات ادعیه و زیارات، مسابقات فرهنگی و نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در تعطیلات نوروزی، ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیا و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هموطنان در ایام نوروز باستانی و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران بقاع متبرکه از اهداف برگزاری این طرح است.

اسدپور بیان داشت: هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح و برپایی چادرهای مسافرتی در جوار بقاع متبرکه در ایام نوروز صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: همچنین خدام و مسئولان مکان‌های زیارتی استان برای ارائه خدمات و برخورد شایسته با مسافران آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

انتهای پیام/68001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول