اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خیمه اردوهای تیم ملی فرصتی برای احیای ورزش آبادان

خبرگزاری فارس: اردوهای تیم ملی در آبادان فرصتی مغتنم برای احیای دوباره ورزش این شهرستان است.

خیمه اردوهای تیم ملی فرصتی برای احیای ورزش آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آب و هوای مطبوع و شرایط جوی مناسب در فصل زمستان و اوایل فصل بهار، خوزستان را به محلی مناسب برای برپایی اردوهای مختلف در این فصل سال تبدیل کرده است.

در این راستا نیز شاهد برپایی مسابقات و اردوهایی در سطح ملی در آبادان هستیم.

* برپایی اردوی تیم ملی قایقرانی در آبادان

اواسط آذرماه بود که تیم ملی قایقرانی کشورمان اردوی آمادگی خود به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را در آبادان برپا کرد.

اردویی که در سه مرحله برگزار و تاکنون نیز ادامه دارد.

* پیست‌های قایقرانی آبادان شبیه پیست‌های اروپایی است

نایب رئیس هیئت قایقرانی خوزستان گفت: اردوی تیم ملی قایقرانی کشورمان از آذرماه امسال در سه مرحله در آبادان برگزار شده است.

غدیر رمضانی افزود: مرحله نخست اردو در آذرماه، مرحله دوم در اواخر دی ماه و مرحله سوم و آخر نیز از روزهای گذشته در آبادان برگزار شده است.

وی ادامه داد: هر یک از این اردوها به مدت 20 روز و در اروند صغیر با حضور قایقرانان و کادر فنی تیم ملی ادامه دارد.

نایب رئیس هیئت قایقرانی خوزستان در خصوص علت برگزاری این اردوها در آبادان تصریح کرد: باتوجه به شرایط مناسب آب و هوایی در آبادان در این ایام سال این اردو در آبادان در حال برگزاری است.

رمضانی اضافه کرد: البته پیست‌های بسیار مناسب آبادان نیز از دیگر دلایل انتخاب آبادان به عنوان محل برپایی این اردوست و قایقرانان تیم ملی در پیست‌های شبه اروپایی در حال تمرین هستند.

* حضور تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در آبادان

از اوسط بهمن نیز تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان اردوی خود را به منظور آمادگی جهت حضور در مسابقات قهرمانی کشورهای اسلامی در اندونزی در آبادان برپا کرد.

*امکانات و شرایط آب و هوایی مناسب علت انتخاب آبادان است

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان ایران امکانات و شرایط آب و هوایی مناسب را مهم‌ترین علت انتخاب آبادان به عنوان محل برپایی اردوی تیم ملی عنوان کرد.

حجت‌الله واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با همت مسئولان هیئت تیروکمان خوزستان و آبادان اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران در شهر آبادان در حال برگزاری است.

وی افزود: خوشبختانه شرایط اردو بسیار مطلوب و امکانات مورد نیاز اردونشینان نیز به خوبی فراهم شده است و با شرایطی ایده‌آل در حال تمرین هستیم.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان ایران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین علل انتخاب آبادان به عنوان محل برپایی اردوی تیم ملی شرایط مناسب آب و هوایی است.

واعظی تصریح کرد: آبادان در این فصل از سال به لحاظ شرایط آب‌وهوایی همچون رطوبت، وزش باد و بارندگی شرایطی مشابه با کشور اندونزی که میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی در خردادماه 92 است دارد.

وی اضافه کرد: اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان کشور نیز به‌منظور آماده‌سازی تیم برای حضور در رقابت‌های بازی‌های کشورهای اسلامی است.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان ایران خاطرنشان‌کرد: البته قبل از آن قرار است تا تیراندازان کشورمان در مسابقات قهرمانی جایزه بزرگ تایلند که در بانکوک برگزار می‌شود حضور یابند.

واعظی در پایان با مطلوب ارزیابی کردن اردوی تیم ملی در آبادان گفت: بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان با توجه به شرایط مناسب این اردو بهره لازم را برای آماده‌سازی تیم ملی بردند.

* برگزاری مسابقات تکواندو نیروهای مسلح در آبادان

در این اثنا حضور تیم‌های ملی تیراندازی باکمان و قایقرانی کشورمان در آبادان مسابقات تکواندو نیروهای مسلح کشور نیز با حضور رئیس فدراسیون تکواندو در آبادان برگزار شد.

در این مسابقات که فینال آن در یادمان والفجر8 اروندکنار برگزار شد تکواندوکاران نیروهای مسلح سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اردوهای تیم ملی فرصتی برای احیای ورزش آبادان

نکته اساسی در خصوص برپایی اردوهای تیم‌های ملی کشورمان در آبادان بهره‌ای است که این شهرستان از برگزاری این اردوها می‌برد.

در این زمینه رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: برپایی اردوهای تیم ملی در آبادان فرصت بسیار خوبی برای ورزشکاران این شهرستان است.

غلامرضا حنفری افزود: علاوه بر اینکه این اردوها و حضور تیم‌های ملی کشور اعتبار ورزشی آبادان را بیشتر می‌کند می‌تواند فرصتی مناسب برای بهره‌مندی ورزشکاران این رشته‌ها در آبادان و خوزستان باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا و در مدت زمان حضور قایقرانان تیم ملی در آبادان قایقرانان آبادانی نیز به تمرین با آنها پرداخته و با از لحاظ فنی و تاکتیکی خود را آماده ساختند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان اضافه کرد: در طول برپایی اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان نیز کمانداران به تمرین با تیم ملی پرداخته و آخرین و جدیدترین نکات فنی را از کادرفنی این تیم آموختند.

خنفری خاطرنشان‌کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است تا تجهیزاتی که اعضای تیم ملی در طول اردو از آنها استفاده می‌کردند در آبادان و برای استفاده کمانداران آبادانی باقی بماند.

به هر حال به نظر می‌رسد برپایی این اردوها در آبادان فرصت مناسبی برای رشد، توسعه و احیای ورزش آبادان و ورزشکاران آبادانی در رشته‌هایی است که اردوها و مسابقات تیم‌های ملی و در سطح ملی در آنها برگزار می‌شود باشد که بهره‌مندی از آن نیازمند برنامه‌ریزی، موقعیت‌شناسی و البته همراهی ورزشکاران و مسئولان ورزشی این شهرستان است.

گزارش: امید زباری

انتهای پیام/72008/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول