اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده خبر داد

راه‌اندازی 4 مدرسه تخصصی ورزش در لنده

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش لنده گفت: در راستای افزایش سطح کیفی و اصولی ورزش در مدارس، چهار مدرسه تخصصی ورزشی در هشت رشته ویژه دختران و پسران راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 4 مدرسه تخصصی ورزش در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید عیسی تقوی‌فرد عصر امروز در همایش سالروز امور تربیتی و تجلیل از مربیان پرورشی لنده اظهار داشت: آموزش و پرورش با تعامل و همکاری نهادهای انقلابی در شهرستان توانسته موفقیت‌های بسیاری را کسب کند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای افزایش سطح کیفی قرآن‌آموزی و حفظ قرآن در لنده مهیا شده و در این زمینه اقدامات و مسابقات خوبی برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده خاطرنشان کرد: حضور بیش از 70 درصد از دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مسابقات گویای زیرساخت لازم برای ارتقای سطح کیفی این برنامه‌ها در شهرستان لنده است.

تقوی‌فرد در ادامه با اشاره به حمایت‌های مالی و برنامه‌های تحول‌گرایانه در آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: این شهرستان در زمینه‌های مختلف نواقصی داشته که با حمایت جدی مسئولان استانی می‌توان آن‌ها را برطرف ساخت.

وی عنوان ‌کرد: تکمیل ظرفیت نیروی‌ انسانی در حوزه پرورشی و تربیت بدنی، کمبود روحانی در مدارس و منطقه، تخصیص اعتبارات و محصولات فرهنگی لازم جهت اهدا به فرهنگیان و دانش‌آموزان از مهم‌ترین درخواست‌های این اداره است.

دبیر شورای آموزش و پرورش لنده در ادامه به برنامه‌های اجرا شده در حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی، قرآن و نماز و بسیج دانش‌آموزی پرداخت و افزود: بیش از 59 حلقه صالحین دانش‌آموزی و 14 حلقه صالحین فرهنگیان و عضویت بیش از سه هزار و 200 نفر دانش‌آموز عادی و فعال در بسیج دانش‌آموزی داریم.

تقوی‌فرد بیان داشت: 250 دانش‌آموز عضو طرح آیه‌های تمدن این اداره با همکاری بسیج دانش‌آموزی هستند.

وی، شرکت نزدیک به چهار هزار نفر از دانش‌آموزان در مسابقات ده‌گانه قرآن و نهج البلاغه را یادآور شد و افزود: سه هزار و 942 نفر در سطح آموزشگاه‌ و 667 نفر در مرحله شهرستانی انتخاب و پس از اجرای مسابقات و آزمون‌های مختلف، 60 نفر از دانش‌آموزان پسر و 54 نفر دانش‌آموز دختر در مقطع راهنمایی و متوسطه انتخاب و به مرحله استانی اعزام شدند.

تقوی‌فرد با اشاره جلسات هم‌اندیشی با امام جمعه و مسئولان اذعان داشت: با هماهنگی و همکاری تبلیغات اسلامی‌، دفتر امام جمعه و سایر نهادها توانسته‌ایم محافل انس با قرآن و طرح ملی حفظ قرآن را در مدارس شهر لنده اجرا کنیم.

وی به ثبت‌نام جدید طرح ملی حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: در مرحله جدید طرح ملی حفظ قرآن بیش از 700 نفر از دانش‌‌آموزان و فرهنگیان ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده اضافه کرد: 323 کارت هدیه به مبالغ مختلف به شرکت‌کنندگان مرحله قبل طرح ملی حفظ قرآن اهدا شده است.

وی با اشاره به حوزه تربیت بدنی گفت: اجرای مسابقات ورزشی مختلف با حضور بیش از چهار هزار دانش‌آموز در گروه‌ها و مسابقات مختلف گویای تحرک و پویایی این حوزه پرورشی است.

این مسئول به تشکیل چهار مدرسه تخصصی ورزشی در لنده اشاره کرد و ابراز داشت: دو مدرسه تخصصی ویژه برادران و دو مدرسه هم ویژه خواهران تشکیل شده که در هشت رشته به فعالیت می‌پردازند.

تقوی‌فرد تأکید کرد: امور تربیتی در آموزش و پرورش زمینه رشد و بالندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان را در مقاطع مختلف مهیا می‌کند.

وی در پایان بیان داشت: این افسران بصیرت‌افزایی وظیفه حفاظت و حراست از این گلستان را به عهده گرفته و در مقابل تهاجم فرهنگی از آن دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/82013/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول