اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

موتور جستجوی نشریات کشور در کتابخانه‌های همدان فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: نمای نشریات که موتور جستجوی فارسی در نشریات و مجلات کشور است در کتابخانه‌های همدان فعال است.

موتور جستجوی نشریات کشور در کتابخانه‌های همدان فعال است

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امروز هیچ کس مخالف عرصه کتاب و کتابخوانی باشد، افزود: یکی از اساسی‌ترین پایه‌های جامعه توسعه‌یافته، کتاب است چرا که کتاب و کتابخوانی ارتقاء فرهنگی جامعه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه عرصه کتابخوانی در کشور ما به دنبال ترویج شعائر اسلامی است، گفت: ما امیدواریم با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرچمدار الگوسازی در جهان اسلام باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه همراهان با کتاب هنجارشکن نمی‌شوند، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه غالب کنیم، آحاد جامعه نسبت به فرهنگ جامعه حساس شده و بزهکاری کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه ارتقاء فرهنگ عمومی بر عهده همه دستگاه‌هاست، تصریح کرد: انسان فرهنگی دارای چارچوب مشخص شده و ضابطه‌مند است که تمکن مالی نیز در ارتقاء فرهنگ مهم نیست.

استعدادی با اشاره به اینکه نمای نشریات در کتابخانه‌های عمومی همدان فعال است، افزود: نمای نشریات موتور جستجوی فارسی در نشریات و مجلات کشور است که در کتابخانه‌های همدان نیز فعال است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعدد و پراکندگی نشریات، این نرم‌افزار امکان فهرست، طبقه‌بندی صحیح و جستجوی سریع، دقیق و آسان مقالات، نقد آثار و گفت‌گوهای مندرج در نشریات را برای اعضای کتابخانه‌ها فراهم می‌سازد.

مدیرکل کتابخانه‌های همدان در پایان یادآور شد: نرم‌افزارهای علمی ـ پژوهشی نمایه با رویکرد تسهیل و دسترسی و دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به منابع پژوهشی مورد نیاز تولید و به اعضا ارائه شده است.

انتهای پیام/89003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول