اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر انتقاد کرد

احداث کتابخانه برای مردگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد اسلامی ابهر با اشاره به انتقاد رئیس شورای اسلامی این شهرستان نسبت به احداث کتابخانه مرکزی ابهر در کنار قبرستان گفت: شهردار می‌تواند برای رفع این مشکل، قبرستان را به خارج از شهر ببرد.

احداث کتابخانه برای مردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، مجید مرادی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه نهاد کتابخانه طی یک سال گذشته طرح در دسترس بودن کتاب را آغاز کرده است، اظهار داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان بتوانند فضای کتابخانه و یا قفسه کتاب را تامین کنند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های آن را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته دو دستگاه مینی‌بوس برای انجمن کتابخانه‌های زنجان به عنوان کتابخانه سیار خریداری شده است، گفت: از مدیرکل کتابخانه‌های استان سوال است که چرا برای شهرستان ابهر به عنوان شهرستان بزرگ استان این اقدام صورت نمی‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در ادامه با انتقاد از عدم اجرایی شدن برخی مصوبه‌ها گفت: قرار بود که انجمن کتابخانه‌ها از کتاب‌های تالیف شده در شهرستان خریداری کند ولی انجمن کتابخانه‌های شهرستان ابهر تاکنون هیچ اقدامی نکرده است.

وی با بیان اینکه چرا شورای شهر طی چندین سال گذشته نسبت به خریداری کتب مولفان ابهری اقدام نکرده است، عنوان داشت: اگر شورای شهر این اقدام را نکند پس چه کسی باید کتب مولفان ابهری را خریداری کند.

مرادی با اشاره به انتقاد رئیس شورای اسلامی شهرستان ابهر نسبت به احداث کتابخانه مرکزی ابهر در کنار قبرستان این شهر گفت: شهردار می‌تواند برای رفع این مشکل، قبرستان را به خارج از شهر ببرد چراکه در حال حاضر نیز قبرستان توسط ساختمان‌های مسکونی احاطه شده است.

وی از مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر خواستار راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در حوزه علمیه خواهران و مسجد جامع ابهر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به اهدای کتب توسط این اداره به مدارس گفت: طی 6 ماه گذشته به 25 مدرسه، کتاب اهدا شده است.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت موجود در کتابخانه وحدت بیان داشت: در این کتابخانه و در یک شیفت دختر و پسر از کتابخانه استفاده می‌کنند و متاسفانه سرویس بهداشتی این کتابخانه نیز مشترک است.

مرادی ضمن انتقاد شدید از این موضوع و با اشاره به تماس و اعتراض برخی مراجعان به این کتابخانه افزود:‌ این موضوع به هیچ عنوان مناسب نیست و مسئولان امر باید پیگیر موضوع باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌جاری با پیگیری استانداری بحث پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها مقداری تحقق پیدا کرده است، گفت: متاسفانه مدیرکل کتابخانه‌های استان حقوق کتابدار را از حساب انجمن پرداخت کرده و حتی حقوق پرداخت شده قبلی طی شش ماهه گذشته را نیز از حساب انجمن برداشت کرد.

انتهای پیام/73001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول