اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نمونه ‏برداری‌های انجام شده

دستگاه بچینگ واحد تولیدی بتن آماده غیراستاندارد در آبادان پلمب شد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول صنایع ساختمان اداره کل استاندارد خوزستان گفت: دستگاه بچینگ واحد تولیدی بتن آماده غیراستاندارد با نمونه ‏برداری‌های انجام شده در آبادان پلمب شد.

دستگاه بچینگ واحد تولیدی بتن آماده غیراستاندارد در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، غلامرضا مندل‏زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت ساخت، تولید و فروش بتن آماده در سلامت و دوام پروژه‏ها با توجه به نمونه ‏برداری‌های انجام شده متاسفانه یک واحد تولیدی در شهرستان آبادان موفق به کسب نتیجه قبولی در زمینه ساخت بتن آماده نشده و در عین حال اقدام به فروش عمده محصول بدون نشان استاندارد کرد، که توسط کارشناسان این اداره کل بچینگ پلانت این واحد پلمب و لاک و مهر و در راستای اقدامات بعدی و پیگیری‌های قضایی به امور حقوقی این اداره کل معرفی شد.

وی افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد محصول بتن آماده مطابق با تبصره چهار ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

کارشناس مسئول صنایع ساختمان اداره کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت ساخت، تولید و فروش بتن آماده در سلامت و دوام پروژه‏ها با توجه به نمونه ‏برداری‌های انجام شده متاسفانه یک واحد تولیدی در شهرستان آبادان موفق به کسب نتیجه قبولی در زمینه ساخت بتن آماده نشده و در عین حال اقدام به فروش عمده محصول بدون نشان استاندارد کرد، که توسط کارشناسان این اداره کل بچینگ پلانت این واحد پلمب و لاک و مهر و برای اقدامات بعدی و پیگیری‌های قضایی به امور حقوقی این اداره کل معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور خرید محصولات از استاندارد بودن فرآورده اطمینان حاصل کنند که در خصوص مواد و مصالح ساختمانی فهرست به روز تولیدکنندگان مجاز و استاندارد در وب سایت این اداره کل به نشانیhttp:// khz.isiri.org در دسترس عموم قرار دارد.

مندل‌زاده در پایان از همشهریان و هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه وسیله غیراستاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را به منظور بررسی موضوع با تلفن 1517 سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/72001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول