اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی تاکید کرد:

انتخابات ایران فراتر از استانداردهای جهانی

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی گفت: انتخابات ایران از استاندارد جهانی فراتر برگزار می‌شود؛ در انتخابات اصولگرا و اصلاح‌طلب جایگاه یکسان داشته اما التزام و اعتقاد به ولایت‌فقیه، اصلی مهم است.

انتخابات ایران فراتر از استانداردهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدحسین محرابی دقایقی پیش در کرسی‌ آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که در محل سالن اجتماعات دانشکده مهندسی برگزار شد، اظهار کرد: از شروط مهم کسب صلاحیت برای نامزدی انتخابات در هر مرحله‌ای، التزام و اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی است.

وی افزود:‌ شورای نگهبان در هر صورت و با وجود تنوع و تعدد جریان‌ها و گروه‌ها، قضاوت و نظارت دقیق و یکسان را انجام می‌دهد.

محرابی با بیان اینکه شورای نگهبان فعالیت اطلاعاتی در دانشگاه‌ها نمی‌کند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در سمت خود بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده دارد و در این بررسی از مراجع چهارگانه نیز استعلام می‌گیرد؛‌ شورای نگهبان هم‌چنین فعالیت سیاسی نامزدها و فعالان سیاسی را رصد می‌کند اما در مجامع دانشگاهی فعالیت اطلاعاتی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مردم محرم نظام هستند، نظام یعنی قانون اساسی و قوانین یعنی اهمیت به جایگاه حقیقی ولایت فقیه،‌ بر این مبنا باید حوادث را بررسی و تحلیل کرد.

محرابی با تاکید بر اینکه اختلافات میان مسئولان، مردم را متضرر می‌کند، یادآور شد: با وجود مشکلات فعلی ناشی از تحریم، تورم و التهابات اقتصادی، جایی برای اختلاف و دعوای سیاسی وجود ندارد و امروز شاهد آن هستیم که این اختلافات سبب رنجش مقام معظم رهبری و آحاد جامعه شد.

وی ادامه داد: اختیارات ولی فقیه فراوان بوده که بخشی از آن در قانون آمده است؛ دامنه اختیارات ولی فقیه تا جائی است که اختیار تعریف احکام ثانویه با توجه به شرایط جامعه را نیز دارد.

وی تصریح کرد: جوانان و تمام آحاد ملت به سالم بودن انتخابات در ایران یقین داشته باشند و می‌توان به جرئت ادعا کرد که انتخابات جمهوری اسلامی ایران فراتر از استانداردهای جهانی برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی گفت: آن‌چنان که جوانان دانشگاهی امروز از نظر تولید و توسعه علم در عرصه بین‌المللی سر خود را بالا می‌گیرند، در عرصه انتخابات نیز باید با افتخار سر خود را بالا بگیریم.

محرابی با اشاره به اینکه وزارت کشور نقشی در نظارت بر انتخابات ندارد، یادآور شد: نظارت بر انتخابات به عهده وزارت کشور نبوده و حتی فرماندار در هر شهر فقط در قالب هیئت اجرائی فعالیت می‌کند؛ وزارت کشور در برگزاری انتخابات فقط نقش پشتیبانی را داشته و این در تمام دولت‌ها اعم از سازندگی، اصلاح‌طلب و اصولگرا یکسان بوده است.

وی جذب اصولگرا و یا اصلاح‌طلب را در انتخابات فارغ و خارج از دامنه وظائف شورای نگهبان دانست و گفت: وظیفه شورای نگهبان فقط بررسی نامزدها برای صلاحیت و نظارت بر انتخابات است.

محرابی اظهار کرد: مشکلات ریشه در نبود آگاهی و شناخت کافی دارد و از همین حیث باید برای شناخت و کسب آگاهی بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/70023/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول